Video editing software (gratis)

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi,

Zijn er mensen met meer ervaring op het gebied van video editing dan ik ?
Voor dit filmpje heb ik Filmora gebruikt. Deze is gratis te gebruken maar er komt een watermerk in nadat de film klaar is.
In dit geval vind ik dit niet zo erg.


Weet iemand een soortgelijk programma wat echt gratis is of is het toch verstandiger om er een paar tientjes aan uit te geven en dan een programma te nemen met updates en extra's.
Dit programma kost eenmalig 60 euro.

Graag hoor ik tips en ervaringen
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ik volg deze even.
Vroeger gebruikte ik Moviemaker, wat gratis bij Windows 98 zat. Maar dat is er nu niet meer.
Wat gebruiksgemak betreft vond ik Moviemaker wel het fijnste werken.
Ik heb er geen probleem mee om er voor te betalen, maar dan geen honderden euro’s. Inderdaad een paar tientjes.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Raymond.

Je zou ook de proefversie kunnen downloaden.
Kun je alvast testen
Ik vind dit programma niet al te moeilijk en voor de huis tuin en keuken gebruiker best uitgebreid.
Het enige wat ik niet kon vinden was. .. snel afspelen.
 
Laatst bewerkt:

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
370
106
60
Sint Odilienberg
Hoi,

Zijn er mensen met meer ervaring op het gebied van video editing dan ik ?
Voor dit filmpje heb ik Filmora gebruikt. Deze is gratis te gebruken maar er komt een watermerk in nadat de film klaar is.
In dit geval vind ik dit niet zo erg.


Weet iemand een soortgelijk programma wat echt gratis is of is het toch verstandiger om er een paar tientjes aan uit te geven en dan een programma te nemen met updates en extra's.
Dit programma kost eenmalig 60 euro.

Graag hoor ik tips en ervaringen
Windows 10


  • Windows Movie Maker, dat deel uitmaakt van Windows Essentials 2012 is niet meer beschikbaar als download. Websites die gratis downloads van Movie Maker aanbieden, leveren niet het echte programma. Bovendien kunnen deze downloads malware, virussen of verborgen kosten bevatten.
  • Probeer in plaats daarvan films te maken met de app Foto's die wordt meegeleverd met Windows 10. De nieuwste versie van de app Foto's bevat de mogelijkheid om video's te maken en te bewerken met muziek, tekst, beweging, filters en 3D-effecten. In Microsoft Store vind je meer apps voor het maken en bewerken van video.
  • Dit zegt microsoft.
  • ikzelf gebruik moviemaker nog wel omdat ik ergens nog essentials kon downloaden (lees legaal) maar microsoft hwwft blijkbaar een opvolger, dei ken ik niet maar zou dezelfde functies moeten hebben als moviemaker.

fred
 
Laatst bewerkt:

Trevi

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
67
0
waar schiet je de beelden mee? ik gebruik zelf een iphone, hier zit standaard imovie bij, mooi programma, en je kunt eventueel ook andere apps gebruiken, zijn vaak wat vriendelijker in prijs dan de windows software. Ook gebruik ik Quick veel.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
JMe + MatthijsG….. ik heb openshot geïnstalleerd. maar ik had meteen al geen goed resultaat met een overgang van 2 clips. lijkt me niet dat het aan mijn pc ligt maar ik had meteen al een slechte eerste indruk.
Ik zal de maker een bericht sturen over dit probleem.

Trevi…… Ik film met mijn samsung Note 4.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Het is hier dan wel een houtbewerkingsforum en geen videosoftwarebewerkingssoftwareforum :) maar wat ging er mis?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.