Jelle even voorstellen

JPN

Actieve deelnemer
24 mrt 2018
66
60
Beste allen,

Ik ben Jelle jawel een echte fries maar niet stug. In mijn vroege jeugd moest ik kiezen voor een vak, elektricien is het geworden, achteraf wel spijt van had liever het timmermansvak gekozen. Tegenwoordig werk ik in de hulpverlening met veel plezier.

Na vele youtube filmpjes, boeken, forum berichten, gesprekken en euro's verder nu uit de startblokken. Ik merk dat ik er veel plezier in heb om weer echt iets met de handen te maken, een product, iets tastbaars. Omdat het tijd mag kosten eerst op de ambachtelijke tour. Door dit ambachtelijke leer je de basis maar loop je ook al snel tegen zaken aan zoals vlakken en haaks maken van planken/balken die veel energie en tijd vergen, een beetje teveel. Via dit forum Fons leren kennen die gelukkig een vlak van dikte bank heeft. Als je z'on ding nodig bent kun je ze bijna niet vinden, die je mag gebruiken. Nogmaals dank hiervoor Fons. Momenteel bezig met een werkbankje voor de kleine jongen van ons. Hoop stiekem dat hij dezelfde interesse heeft als zijn vader.
Wellicht in de toekomst het verder uitbouwen richting bedrijf maar nu eerst lekker genieten van het leren en uitvinden.

vriendelijke groeten,

jelle
 

Bijlagen

  • IMG_6215.jpg
    IMG_6215.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 189
  • IMG_6216.jpg
    IMG_6216.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 187
  • IMG_6183.jpg
    IMG_6183.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 190
  • IMG_6179.jpg
    IMG_6179.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 193
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Jelle, als je eenmaal met het houtvirus bent aangemaakt kom je er nooit meer vanaf.

Groet Pel.
 

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
188
24
Sint-Michielsgestel
hoi Jelle, leuk om te lezen. Ik hoop mijn zoon Jelle (nu 13) ook nog eens aan het 'hout' te krijgen, maar vooralsnog toont hij nog maar weinig belangstelling...!
groeten van een Brabander met Fries bloed, Hielke
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Welkom hier Jelle! Mooi dat je ook je onderhanden werk laat zien. Kan ik een beetje volgen wat er met het geschaafde werk gebeurt:rolleyes:

Veel plezier hier op het forum!

Fons
 

JPN

Actieve deelnemer
24 mrt 2018
66
60
De werkbank is klaar, de kleine jongen vind het prachtig, ik vind het zonde dat het meubelstuk doorgaat als werkbank.IMG_7070.jpg
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Prachtige werkbank, daar mag hij blij mee zijn!
heerlijk om die babyfoon te zien, staat hier ook regelmatig op de werkbank :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.