Twaalf wielen voor spaans kanon

P

Pel

Guest
Heb weer genoten van de vindingrijkheid van de man Jeroen, bedankt voor het delen.

Groet Pel
 
P

Pel

Guest
mooi om te zien hoe de man met gereedschap waar ik het bestaan nog niet van wist, het allemaal voor elkaar bokst.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Prachtige serie Jeroen, bedankt voor het delen, bij zo'n vakman zou je toch met alle plezier enkele jaren gratis en voor niks willen werken, alleen al om het vakmanschap te leren van hem. De man is zowel smid, timmerman, en meubelmaker ineen, ik vergelijk hem wel eens met André. Dat is ook zo'n vakman die van vele markten thuis is, die voor ieder probleem ook een adequate oplossing heeft.

Groet Pel.
 

WR1944

Oud hout
Dat was inderdaad een mooie serie. Ook de diverse zijstappen waren interessant. Ik hoop dat we ooit nog het eindresultaat zullen zien. De wielen gingen richting Florida. Dat was ooit van Spanje zodat het er op lijkt dat er een oud Spaans fort wordt gereconstrueerd.

P.S. Volgens het Internet worden op dit moment kanonnen van Fort St Augustin in Florida gerestaureerd. Maar dat betreft het preserveren van het metaal. Door de nabijheid van zout water is er veel corrosie. Echter de affuiten zijn van het soort dat aan boord van schepen werd gebruikt en niet van het model veldkanon met grote wielen.

P.P.S. Ik heb de eerste aflevering nog even nagetrokken en het blijkt dat het voor Puerto Rico is. Maar daar kwam ik niet veel verder dan de bijgevoegde video. Maar het wel dichter in de buurt van de gemaakte wielen.
https://www.youtube.com/watch?v=MSmGcUK_glk
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.