Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20
    Ik kwam vorige week deze tegen: https://www.gereedschappro.nl/artikel/9078/axminster-trade-at310spt-vlak-vandiktebank-met-spiraalfrees-fluisterstil.html
    Qua prijs zeer intressant, maar ken de kwaliteit van axminster verder niet.
    Kwam wel een video tegen van een professionele meubelmaker die er wel tevreden van is.
    Ben me zelf ook een beetje aan het oriënteren naar een degelijke zaagmachine en vlak-vandiktebank voor semi-professioneel gebruik, maar heb maar een beperkte werkplaats dus een combiné wordt al wat lastig.

Haha, nóg een merk en type voor op de lijst met mogelijke vlakbanken!
    Dank Gevasi voor de tip, ik had deze nog niet gezien.

Op het eerste gezicht lijkt me dat een hele hoop machine voor een scherpe prijs. Spiraalas, 31cm breed.

Maar:
    -De kwaliteit tov de andere bekende merken kan ik niet zo snel plaatsen.
    -Ook weet ik niet of dit al een ouder model is.
    -De service in NL ken ik dus ook niet.

Ik ga er met Google eens induiken.
    Groet Willem

Machine is toch al bijna 2 jaar op de markt, want de review video is van 17 januari 2018.
    Ik weet ook niet hoe dit te vergelijken is met andere merken. Qua prijsklasse komt het overeen met Jet.
    Service heb ik een beetje schrik voor. Komt uit de UK dus binnenkort niet meer EU. Gereedschappro staat wel als 1 van hun officiële dealers. In belgië hebben ze er ook 1, maar die heeft deze machines niet op zijn website staan.

Kent iemand deze machine en/of de reputatie van het merk Holzstar?
    Wordt nu ook naast de Jet verkocht door VDH BV in Utrecht.

https://www.vdhmachines.nl/nl/houtbe...bank-320mm-5mm

Holzstar is onderdeel van Stürmer Machines. Die verkopen SCM in Duitsland via Holzkraft, zijn ook verkoper van Optimum (boren). Waarbij die Holzstar die je linkt volgens mij van Bulgaarse makelij is en door verschillende merken verkocht wordt (ook Holzman, zie bijv. https://www.holzmann-maschinen.at/EN...hicknesser-703).

Volgens mij is dat dezelfde machine die hier besproken wordt; https://www.youtube.com/watch?v=HUEMM8_QHEA.

Opzich lijken mij het wel okaye machines, maar bij de VDH zou ik toch voor de Jet gaan. Hebben meer positieve reputatie, die Holzstars en al die andere bulgaren kan ik tot nu toe geen goede reviews van vinden. De goedkope dingen van deze merken zijn ook rommel (deze bijv. https://www.vdhmachines.nl/nl/houtbe...nk-204-mm-2-mm).

Ik zou als je toch een dergelijk bedrag er aan uit wil geven kijken naar een 2e hands SCM, Hammer/Felder of Robland (in die volgorde).

Dank SimondelaCourt, ik kon via Google nauwelijks informatie vinden over dit merk (hoe vaak gebeurt dat nog...?!)

Klopt het (grofweg) dat je deze ranglijst zou kunnen aanhouden voor de kwaliteit van de machines zelf:

SCM/Minimax
    Felder
    Hammer
    Robland
    Jet
    Axminster

Hoe zie jij de verhouding tussen Jet en Robland?

Groet,
    Willem

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem11 Bekijk Berichten
    Dank SimondelaCourt, ik kon via Google nauwelijks informatie vinden over dit merk (hoe vaak gebeurt dat nog...?!)

Klopt het (grofweg) dat je deze ranglijst zou kunnen aanhouden voor de kwaliteit van de machines zelf:

SCM/Minimax
    Felder
    Hammer
    Robland
    Jet
    Axminster

Hoe zie jij de verhouding tussen Jet en Robland?

Groet,
    Willem
    De meeste Minimax machines zou ik lager dan Felder zetten, gelijk met Hammer, hoewel de top Minimax machines waarschijnlijk wel gelijk zijn aan Felder. Minimax is een submerk van SCM, waaronder de meer betaalbare machines vallen. Alle (sub-)namen van SCM zijn een beetje verwarrend, ze hebben ook nog formula, nova, class, l'invincibile.

En dan heb je nog de type-namen als genius, classic, elite, elite special, van minder naar betere kwaliteit, die ook niet heel erg duidelijk zijn (Genius klinkt niet als een logische naam voor de goedkoopste versie).

Verder klopt je lijst wel ongeveer denk ik.
    Laatst gewijzigd door city17; 26-10-19 om 10:13.

L'Invisibile is nu hun high end reeks bij de klassieke machines, ze hebben x aantal jaren geleden die firma overgenomen. De naam heeft dan enkele jaren liggen verstoffen op een schab, vermoedelijk om de de slechte naam die de vroegere machines hadden wat naar de achtergrond te laten zakken
    Op de nieuwe machines onder die naam valt weinig of niks af te kraken. Dat was met de oude types wel even anders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    L'Invisibile is nu hun high end reeks bij de klassieke machines, ze hebben x aantal jaren geleden die firma overgenomen. De naam heeft dan enkele jaren liggen verstoffen op een schab, vermoedelijk om de de slechte naam die de vroegere machines hadden wat naar de achtergrond te laten zakken
    Op de nieuwe machines onder die naam valt weinig of niks af te kraken. Dat was met de oude types wel even anders.
    Ah dat wist ik niet. Minimax was eerst volgens mij ook een zelfstandige onderneming. Dat zal wel de reden zijn voor al die verwarrende verschillende namen, behouden van bestaande merken als submerk.

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het...?c=a2384ef0ece
    Deze staat op marktplaats, klasse machine voor niet teveel geld.

Forum Rechten