Woodcut Bowlsaver vs Oneway Easycore?

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.164
350
Etten-Leur
Hoi, ik denk erover om een schalensteker aan te schaffen en het lijkt me dat de keus dan tussen deze beide moet gaan. Echter EasyCore is fors duurder. Iemand ervaring met beide of tips? Mij draaibank is een Teknatool NOVA met 1500 W motor, bedhoogte 200 mm.


Groeten, Hans
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Hans,

Welk systeem je ook kiest..... 1500 W is niet zo veel vermogen en kun je volgens mij alleen maar kleinere schalen trekken.
ik heb de easycore en een motor van 2200 W (3pk) met dit vermogen kan ik de eerste 2 messen goed gebruiken en het maatje daarna gaat moeizaam.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb vorig jaar na veel wikken en wegen de Easycore aangeschaft (dat de Woodcut was op dat ogenblik ook niet verkrijgbaar was heeft wel de doorslag gegeven).
Prijs is uiteindelijk ongeveer gelijk. Bij de Easycore kan je de messen afzonderlijk naar keuze bestellen. Bij Woodcut zijn alle messen inbegrepen. Bij een draaibank met een centerhoogte van 40 cm kan je de twee grootste messen waarschijnlijk niet gebruiken. De Easycore basisplaat met de messen van 9 en 13 inch kost dan ongeveer evenveel als de Woodcut. Het systeem werkt uitstekend, maar zoals Peter al aangaf is 1500 Watt niet echt veel. Mijn draaibank heeft hetzelfde vermogen, maar schalen steken moet met veel beleid gebeuren. Je legt de motor probleemloos stil als je stevig doordrukt. Maar het kan, alleen rustig aan doen is de boodschap.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.164
350
Etten-Leur
Hi Toxiq, Jeroen, ik hoop dat iemand van dit forum met ervaring met de bowlsaver en easy core zou reageren, dat lijkt mij de opzet van dit fourm toch?

groeten, Hans
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Hoi Hans,
Ik denk als je advies vraagt aan Ronald Kanne j e goede informatie krijgt.
Volgens mij verkoopt hij beide systemen.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.164
350
Etten-Leur
Hoi Hans,
Ik denk als je advies vraagt aan Ronald Kanne j e goede informatie krijgt.
Volgens mij verkoopt hij beide systemen.

++++ Bedankt voor het meedenken, dat bellen was ik inderdaad en uiteraard al van plan voordat ik de mede-forummers om raad en ervaring vroeg. Inmiddels Ronald gesproken en ik denk dat EasyCore de beste keus is voor mij. De BowlSaver heb ik bij Axminster Tools gezien en vastgehad (stevig ding trouwens) op de draaibank maar het gebruik van de tailstock voor ondersteuning plus het gemis aan een steuntje onder het mes is waarschijnlijk niet zo'n goed concept als dat van OneWay. Groeten, Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.