Pauze en nieuwe website

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Wie een goed idee heeft, heeft werk.
Dat bleek wel weer toen ik twee jaar geleden een plan indiende voor Leeuwarden/Fryslân Culturele Hoofdstad 2018.
"Mienskip" (gemeenschap) is een hoofdthema. De hele bevolking van Friesland (Fryslân) moest mee kunnen doen.
Men liet vooronderzoek doen door Jos Thie (voormalig artistiek leider Tryater (zie ook De Stormruiter) en die ontdekte dat die oude Friese kerken een rijke historie herbergen.
Een kerk moest centraal staan. Mijn gedachten dwaalden langs de 300 jaar oude kerktoren van de Herv.Kerk te Lemmer.
Wat heeft die allemaal gezien. Daarmee was de titel al geboren "Wat zag de Lemster Toer". De neerlandicus en dichter Job Degenaar schreef de teksten en liederen. Ook mooie teksten van Heinrich Heine in het fries vertaald door de oud-lemster Fedde Schurer. De dirigent/componist Feike van Tuinen schreef bij de teksten nieuwe muziek. Als projectleider had ik dus werk.
Op mijn vraag wilden alle korpsen en koren van Lemmer wel mee doen - 430 musici.
Na anderhalf jaar voorbereiding en geldverzamelen starten de eerste 4 concerten in juni.
Op 27, 28, 29 en 30 september zijn de laatste concerten in de Hervormde kerk. Allemaal verschillende concerten waarin het verhaal van de Lemster Toer wordt verteld.
Waarom vertel ik dit: ik heb de laatste twee jaren bijna geen houtdraaibank aangeraakt. Dus ook weinig op woodworking.nl
Heb daar binnenkort dus weer de tijd voor.
Ik heb mezelf daarom getrakteerd op een nieuwe website: www.arstorno.nl.
Moet de komende tijd beter gevuld worden met uitsluitend nieuw werk.
Je kunt de site nu al voorproeven.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie en zo mogelijk voorstellen ter verbetering.
vr.gr. Jan Pranger.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Dag Jan,
Je bent inderdaad een hele tijd afwezig geweest. Gelukkig was er een goede reden voor!
Ik heb je website bekeken en heb er enkele opmerkingen over.
Zo vind ik de banner op de foto van de startpagina storend (te overheersend). Andere achtergrond of invulling voor de tekst zodoende dat de foto zelf beter tot zijn recht komt.
Je contactgegevens zijn nogal overheersend aanwezig. Bovenaan iedere pagina en nog eens onderaan. Meestal wordt daar een aparte pagina voor voorzien, niet?
En natuurlijk extra foto's en waarom niet ook enkele filmpjes over het maakproces van je werkstukken.

Alvast veel draaiplezier!
 

vanboomtotbeeld

Actieve deelnemer
17 apr 2018
214
17
Hengelo Gld
www.vanboomtotbeeld.nl
Mooi werk laat je zien. Je hebt vast wel meer gemaakt? Ik ben het mathieu eens over de bovenste banner, staat al onderin. En de banner over de foto heen is ook niet nodig, je hebt al voldoende menukeuzemogelijkheden. Uitgelichte projecten kan naar een apart tabblad.
Maar eigenlijk mijn complimenten voor zowel de concept website als je werk!
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Leuk weer wat van je te lezen. We hebben elkaar op de eerste ODH gesproken, maar dat kun je je waarschijnlijk niet meer herinneren.

De banner over de foto is inderdaad storend, een heldere menukeuze bovenaan de website volstaat. Ook je contactgegevens zou ik alleen onderaan de website plaatsen, de website wordt bovenaan dan een stuk rustiger, en dat zie je als eerste voordat je gaat scrollen.

Plaats ook niet teveel op die homepagina, om dat eindeloze scrollen tegen te gaan. Op de onderliggende pagina's is dat minder storend.

Ik vind dat je jezelf tekort doet als je ouder werk niet plaatst. Je hebt zo veel mooi werk gemaakt, dat mag je best terug laten komen op een nieuwe website.

Tot slot voor dit forum, de link in je handtekening werkt niet, pas die ook aan zodat deze weer werkt. Dit zie je op elke bijdrage die je geplaatst heb op dit forum.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.