Lintzaag in auto vervoeren?

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Morgenavond hoop ik een Sipa 500 te gaan bekijken en op te halen. Kan ok deze liggend in een Mazda 6 station vervoeren, of is het handiger om een kar mee te nemen? Ik moet nogal een eind rijden dus ga liever zonder kar...

wie heeft hiet ervaring mee? Het ding is een kleine 2 meter hoog.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Ik heb indertijd een tweedehands Meber SE 40 gekocht en deze in de auto opgehaald. (Peugeot SW 308) met twee man er in gekanteld en “op de rug” gelegd en klem gezet tegen kantelen. Ging prima! Door op de lange zijde te vervoeren kun je hem er ook weer goed uitschuiven.

Succes Fons
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Zo'n ding gaat toch al snel 150-200kg wegen vermoed ik? Is vooral heel onhandig om in-en uit te laden. En je zal maar zo ver rijden om dan toch door te krijgen dat hij nettt niet in je auto past. Terwijl je bij een aanhangwagen de machine gewoon erop kan kantelen, zodat je nooit het volledige gewicht moet tillen, én je kan hem mooi zekeren..
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Hang er een beetje vanaf hoe zuinig je op je auto bent.
Zo,n ding mag best een beetje uitsteken natuurlijk, even een oogje aan een touw door het slot van de klep om dat ding naar beneden te trekken.
En niet te bang zijn voor een paar krassen op de bekleding of de bumper dan kan het best.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Bespaar je de ellende en neem een aanhanger
schuiven van 150 kg of meer in een station is echt geen pretje
Het in de auto krijgen kost je meer tijd extra dan de aanhanger achter je auto
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Het zaagje is ondertussen thuis. Was toch blij dat ik een aanhanger mee had... Qua ruimte zou het nog wel gelukt zijn misschien met hangen en wurgen, maar qua gewicht zoiets in de auto krijgen...Nee denk het niet.
Iedereen bedankt voor de adviezen!

Ik zal binnenkort eens een paar foto's schieten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.