Bouw van werkplaats bij ons nieuwe huis

Voor het eerst sinds ons verhuizen weer eens op het forum.

Sinds eind januari dit jaar hebben wij een andere woning.
Er is nog enorm veel te doen maar toch zijn we begonnen met de bouw van mijn werkplaats halverwege onze achtertuin.
Hij gaat de scheiding vormen tussen Siertuin en moestuin.
Eerst was het de bedoeling in de garage een deel te bouwen voor mijn activiteiten maar gezien de rommel/stof die dit gaat veroorzaken hebben we besloten toch maar iets bouwen.

Na ons budget te hebben bepaalds bleek het kopen van een 2ehand schuur de beste optie.
Deze hebben we in juli gekocht en vorige week donderdag opgehaald. ( na hem zelf uit elkaar te hebben gehaald).

Een hele toer. iphone 868.jpg
iphone 867.jpgiphone 875.jpgiphone 877.jpg

Thuis veilig aangekomen alles uitgeladen en in de spaarzame vrije tijd weer begonnen met opbouwen.

iphone 893.jpgiphone 898.jpgiphone 903.jpgiphone 905.jpgiphone 906.jpg

Nu nog: dakbedekking, vloer, elektriciteit, afzuiging, beitsen en inrichten ;-)

Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden.
Hout bewerken zit er voorlopig nog niet echt in maar ..... er wordt aan gewerkt.

Groetjes Edwin
 
P

Pel

Guest
Hoi Edwin fijn om weer eens van je te horen, hoe groot is het schuurtje wat je gekocht hebt? ik zou het zeker isoleren, misschien is glaswol met underlayment platen een optie i.v.m. muizen, voor als je bijvoorbeeld tempex zou gebruiken? Je zou om goedkoper uit te komen, misschien constructie dakplaten kunnen gebruiken voor binnen. ik zou boven op de tegelvloer of wat je daar ook gaat leggen, een houten vloertje overheen leggen, want het trekt in de winterdag behoorlijk koud op, werkt tevens ook isolerend.

Groet Pel.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
De muizen van tegenwoordig vreten ook door glaswol, ze nestelen er zelfs in.
Voor geluidsisolatie glas of beter steenwol gebruiken.
Opletten bij het dak, omdat dakbedekking redelijk goed dampdicht is, zorgdragen voor ventilatie tussen het beschot en de isolatie.
 
P

Pel

Guest
Zijn muizen tegenwoordig resistent voor glaswol Ronald?

Groet Pel.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Hier inmiddels wel Pel, steenwol schijnen ze ook al geen probleem te vinden, maar dat heb ik zelf nog niet ondervonden bij gebrek aan steenwol isolatie in het huis.
 
P

Pel

Guest
Steenwol dat wist ik wel dat vinden ze geweldig materiaal, lekker warm, maar ik heb altijd gedacht dat muizen en ander ongedierte niks van glaswol moesten hebben. Welke isolatie is dan nog wel geschikt?

Groet Pel.
 
Bedankt voor het advies ��

Het schuurtje is 4,5x3,0m. 2x zo groot als ik had en dan zonder fietsen en rommel. Dus dit keer echt voor me zelf ������

Ik heb al balken gekocht Pel 17x7x300, deze hang ik in balkdragers die gemonteerd worden op de fundering zo behoud ik de sta hohoogte over de gehele vloer. Laagste kant in 185cm als straks vloer klaar is hoop ik 190 over te houden van bovenkant vloer tot laagste punt dak.

Het viel mij idd op dat het houtsnijders clubje erg rustig is geweest in de tijd dat ik niet online ben geweest.
Ik hoop er zo snel mogelijk weer verandering in te brsngeb maar dat zal pas volgend jaar worden ben ik bang.
Ik probeer wel naar ODH in Zutphen te komen.

Gr Edwin
 
P

Pel

Guest
Ja Edwin, ik moet bekennen dat ik mij daar zelf ook aan schuldig heb gemaakt i.v.m. nieuwe hobby, houtdraaien. Daar raak je voordat je weet verslingerd aan, omdat ik nogal autodidactisch aangelegd ben, wil je dat grondig onder de knie krijgen, met die leergierigheid daar gaat natuurlijk veel tijd overheen. Maar mijn gutsen zijn nooit ver weg, ik wil in de toekomst graag het houtdraaien met het houtsnijden combineren. Hoe ik het snijwerk in het draaiwerk ga integreren dat weet ik nog niet, maar de ideeën komen vanzelf wel, eerst het draaien maar eens goed op de rails zetten. :)

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Edwin,

Leuk om weer van je te horen en hoe! (Steen)wo(e)lmuizen? Ik zou inderdaad ongedierte buiten deur en vloer hpuden, je hebt dacht ik geen vloertje gestort dus welke verharding heb je dan? Ik was altijd beducht voor vocht en roest maar in de praktijk valt dat wel mee. Ons schuurtje staat op een tegelvloer. Trek je CV door, dat is een hele goede investering.

PS waar staat die mooie werk-schuur plus bijgebouwen (woning)??

Grtz Hans
 
Hoi Hans,

Bedankt, gaat helemaal lukken . Ik heb de vloer van de grond af. schuur staat op fundering van 25cm hoog. Binnen de fundering heb ik om de 30 cm balken van 170x70 mm gelegd. over de breedte (300cm. lang) .
Zo heb ik dus een ruimte onder mijn vloer. Er zitten tevens ventilatie gaten in de fundering zodat het droog blijft onder de vloer. We zitten op zandgrond . Dat is al een groot voordeel.
Ons nieuwe huis staat in Heelsum aan de rand van het dorp. Onze voortuin is 8m diep en onze achtertuin 50 m !!!. De achtertuin is vanuit het huis gezien eerst Siertuin tot de helft( 25m) de andere helft is moestuin met een planten kas. mijn werkplaats heb ik op de scheiding Sier- moestuin gebouwd. dus voor de CV iets te ver. Mogelijk komt er wel electrische vorstbeveiliger en houtkacheltje.

Na een jaar sta ik te popelen om weer wat te doen , ik moet in/aan huis nog enkele dingen verbouwen maar hoop volgend jaar weer veel uurtjes in mijn werkplaats productief te zijn.

Gr Edwin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.