Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Boomhut

Boomhut

Hallo,

Samen met mijn schoonvader en enkele schoonbroers hebben we deze zomer een boomhut gebouwd.
    Vorig jaar brak een oude treurwilg (diameter 60-80cm) af een daar konden we de boomhut op zetten.
    De grondplaat bestaat uit een watervaste multiplex, het skelet bestaat uit cls'en en het dak en wanden zijn uit thermowood.
    De naden op het dak en het kleine torentje zijn afgewerkt met lood.

IMG_0442.jpgIMG_0437.jpgIMG_0441.jpgIMG_0439.jpgIMG_0438.jpgIMG_20180711_100406.jpgIMG_20180711_093248.jpg

De kindjes vinden het fantastisch!
    (de opa en papa vinden het ook fantastisch )

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mooie boomhut, daar zullen de kinderen vele uren kunnen spelen, ik zou er wel een houten trap, of ladder voor maken, die aluminium ladder doet m.i. toch afbreuk aan het totale plaatje.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Echt GAAF en kan me goed voorstellen dat de grote kleintjes het ook fantastisch vinden
    Robert Jan

De ladder kan inderdaad beter vervangen worden door een houten exemplaar.
    Momenteel voldoet hij wel aan alle voorwaarden. Hij is verplaatsbaar (wegens grasmaaien)
    en met mooie wijde tredes voor de veiligheid.

En na 5 dagen bouwen aan de boomhut waren we blij dat er niet nog een ladder moest gemaakt worden

Prachtige boomhut !

Junior Member
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Ladder met ophaalsysteem maken?
    Ophaalladder boomhut.jpg

Enkel van op de grond te bedienen dan? Anders zie ik al een paar kinderen boven staan gniffelen omdat de grote niet boven geraken

Ik ging me er eerst niet aan wagen maar zal toch maar proberen een ladder te maken. Welk hout zouden jullie hiervoor gebruiken?

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Als je aan essenhout kan komen is dat het beste, maar je Kunt hem ook maken van grenenhout, hij gaat dan niet zo lang mee als een essenhouten ladder. Maar er zijn toch wel mooiere optie te verzinnen om boven te geraken voor kinderen, misschien een wenteltrap? Ik zie dat de kinderen nog erg klein zijn, anders zou een touwladder met een gladde brandweerpaal om naar benden te glijden wel mooi zijn, maar daar zijn ze nu toch wel te klein voor.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

anders zou een touwladder met een gladde brandweerpaal om naar benden te glijden wel mooi zijn, maar daar zijn ze nu toch wel te klein voor.
    Of een tokkelbaan.... en als we dan toch bezig zijn.... een boomtoppen pad...
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Gaaf gedaan hoor! Hoe is de inrichting? Kan je nog iets met het torentje (er in klimmen, in zitten, geheime opslag,...)?

Forum Rechten