Boomhut

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
Hallo,

Samen met mijn schoonvader en enkele schoonbroers hebben we deze zomer een boomhut gebouwd.
Vorig jaar brak een oude treurwilg (diameter 60-80cm) af een daar konden we de boomhut op zetten.
De grondplaat bestaat uit een watervaste multiplex, het skelet bestaat uit cls'en en het dak en wanden zijn uit thermowood.
De naden op het dak en het kleine torentje zijn afgewerkt met lood.

IMG_0442.jpgIMG_0437.jpgIMG_0441.jpgIMG_0439.jpgIMG_0438.jpgIMG_20180711_100406.jpgIMG_20180711_093248.jpg



De kindjes vinden het fantastisch! :)
(de opa en papa vinden het ook fantastisch :eek:)
 
P

Pel

Guest
Mooie boomhut, daar zullen de kinderen vele uren kunnen spelen, ik zou er wel een houten trap, of ladder voor maken, die aluminium ladder doet m.i. toch afbreuk aan het totale plaatje.

Groet Pel.
 

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
De ladder kan inderdaad beter vervangen worden door een houten exemplaar.
Momenteel voldoet hij wel aan alle voorwaarden. Hij is verplaatsbaar (wegens grasmaaien)
en met mooie wijde tredes voor de veiligheid.

En na 5 dagen bouwen aan de boomhut waren we blij dat er niet nog een ladder moest gemaakt worden :p
 

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
Enkel van op de grond te bedienen dan? Anders zie ik al een paar kinderen boven staan gniffelen omdat de grote niet boven geraken ;)

Ik ging me er eerst niet aan wagen maar zal toch maar proberen een ladder te maken. Welk hout zouden jullie hiervoor gebruiken?
 
P

Pel

Guest
Als je aan essenhout kan komen is dat het beste, maar je Kunt hem ook maken van grenenhout, hij gaat dan niet zo lang mee als een essenhouten ladder. Maar er zijn toch wel mooiere optie te verzinnen om boven te geraken voor kinderen, misschien een wenteltrap? Ik zie dat de kinderen nog erg klein zijn, anders zou een touwladder met een gladde brandweerpaal om naar benden te glijden wel mooi zijn, maar daar zijn ze nu toch wel te klein voor.

Groet Pel.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
anders zou een touwladder met een gladde brandweerpaal om naar benden te glijden wel mooi zijn, maar daar zijn ze nu toch wel te klein voor.

Of een tokkelbaan.... en als we dan toch bezig zijn.... een boomtoppen pad...
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Gaaf gedaan hoor! Hoe is de inrichting? Kan je nog iets met het torentje (er in klimmen, in zitten, geheime opslag,...)?
 

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
Qua inrichting is er nog niets momenteel. Zal wel nog een kistje, wat stoeltjes enz maken om het wat meer speelbaar te maken.
In het torentje kan een 5-6 jarige nog comfortabel rechtstaan en door de schietgaten spieden
:)
.

Tokkelbaan, brandweerpaal, touwladder,... er is weinig die niet door men gedachten is gegaan. De veiligheidscoördinator (men vrouw) gaf telkens negatief advies
:p
Die geheime opslag geeft me wel een idee!
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.