Gezocht: Tacker afwerkniveau

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Ik zoek een betaalbare tacker (liefst elektrisch, maar mag op lucht) die nieten en spijkers tot een cm of 3/4 schiet en geen afdruk achterlaat, of toch zo min mogelijk.

Ik heb een tacker op lucht die erg leuk is voor 4-5cm spijkers/nagels maar deze laat altijd een indruk achter, en dat is niet handig om een meubel mee af te werken.

Wie kan me aanraden wat ik nodig heb?
 

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Dat is wel een goede betaalbare oplossing. Blijft het daar ook een beetje mee vast?

Doel is voornamelijk wandbekleding op korte termijn, waarbij ik MDF op de wand schroef, en daar weer stroken van 9mm MDF op.

Is een pinnailer dan slim?

En voor plinten te plaatsen? En zeg een vierkant te maken van mdf, zou ik die met pin nails voldoende kunnen vastschieten aan zichzelf (molenwieken en telkens aan de rand erin schieten)
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik heb van de week nog dit gemaakt.
IMG-20180902-WA0004.jpg
Alles met de pinnailer
verstekhoeken 12mm mdf
sierlijsten om het blad en de poten,strippen op de voorkant van de poten.
Een vierkant moet ook wel lukken als je maar lijmt.
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De meeste worden opgevult door de primer.
maar na dat de eerste laag droog is kun je precies zien welke nog een kleine vulling nodig hebben.
Dit doe ik meestal met het topje van mijn vinger.
 

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Gebruik jij ook die van ecotools?

En nu we het er toch over hebben: welke primer en plamuur gebruik je?
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Heb zelf ook die Pin nailer van ecotools. Bevalt me heel goed. Heb er ook eiken planken mee aan de wand gemaakt. Heb daarvoor lange pins gebruikt en die om en om schuin er in geschoten. De gaatjes vind je in het eiken haast niet meer terug.
Een aanrader.
 

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Ok klinkt goed.

Iemand nog een alternatief in elektrische variant? Dan kan ik namelijk wat flexibeler zijn in waar ik 'm gebruik en vooral wanneer (avonden etc)
 

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Iemand die een alternatief heeft met stroomsnoer of accu? Scheelt een hele hoop gesjouw met compressor of 20-30m slang door het huis op momenten dat het op de plek zelf in elkaar moet...
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik heb twee varianten
De Paslode im65a
Top ding heel erg tevreden mee
Erg sterk met de 1,6 mm Brads
En de Makita pintacker 0,6 mm
Beide machines hebben zo hun voordelen
Maar allebei zonder lucht en dat is wel super fijn
Succes met je keuze
 

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Daar heb je wel een punt. Ik heb al een compressor, dus het voelt wat onnodig om er nog een te nemen... tegelijkertijd kan ik zo wel goedkoper uit zijn...

En wellicht is 10 bar wel niet nodig en kan ik het af met deze of een vergelijkbare: https://www.toolstation.nl/shop/p51753
 
Laatst bewerkt:

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Wat ik me nog afvroeg, mijn huidige 8 bar slaat bij 5/6 bar weer aan en dat is eigenlijk te laat. De druk is dan te weinig voor sommige apparaten. Zou een 10 bar apparaat eerder aanslaan? En dus een constantere druk houden als ik 8 bar instel daar vrijwel niet onder komen? Dan is het de meer-prijs wel waard..
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik heb zelf een 10 bar maar die kan mijn 50mm tacker prima bijhouden.
Hij loopt wel terug maar met normaal tack werk is het prima te doen.
tank is 10 bar en hij is afgesteld op 8 bar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.