info ivm aanpassen eiken tafel

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Mijn ouders hebben een massief eiken tafel ([FONT=&quot]200x90)[/FONT] staan die bedoeld is voor 6 personen. ze is echter lang genoeg om langs weerszijden met 4 te zitten zodat je er met 8 of 10 aan kan.
Helaas zitten dan de grote poten in de weg. dit zouden ze willen verhelpen door de poten te verplaatsen naar de hoeken.

Is dit mogelijk en hoe zouden we dat het beste aanpakken? De dwarsliggers en steunbalken (als dat de juiste terminologie is), zijn dan te kort dus dan blijven er enkel de 4 poten over voor een behoorlijk lange tafel.
IMG_1123.jpgIMG_1124.jpgIMG_1125.jpgIMG_1126.jpg IMG_1128.jpg
 
Laatst bewerkt:

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Dat wordt een kwestie van smaak......hebben ze er aan gedacht om alleen het blad te handhaven en er stalen poten onder te zetten? Het eikenhout uit het frame kan evt gebruikt worden om het blad te verstevigen maar het zou me niet verbazen als dit al 5 cm dik is. Ik kan me voorstellen dat de stoelen dan ook wat meer tot hun recht komen. Die ogen wat meer basic dan de tafel. Maar goed, kwestie van smaak. Succes, Hendrick
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
De rand is zeker 5cm dik de planken in het midden van het blad zijn iets dunner. Zijn 4 poten op de hoeken voldoende of zou er nog een 5de in het midden moeten komen?
 

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Het verbaast me dat je met 2 x 4 personen aan een tafel van 2 meter - 2 x 10 cm 'pootbreedte' kunt zitten, dat is per kant 180 cm : 4 = 45 cm per persoon (en dan nog 2 op de kopse kanten)
Schuiven met poten geeft m.i. geen extra plaatsen.
Ik zou niet gaan voor een 5e poot maar van het overgebleven hout een of twee steunbalken in de lengte of als je vlug klaar wilt zijn 1 of 2 T of H profielen 5-5-5 cm in de lengte. Door de verdikking van het blad aan de randen zijn ze wrs voldoende uit het zicht. Groet, Hendrick.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.