HBM bouwkwaliteit

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Dus , deze week mijn waterslijpmachine binnen gekregen, begon al met gat in de machine in plaats van een digitale display. Die sturen ze na , goede service dus. Echter neem machine in gebruik in de schuur waar alles voorzien van aardlek is. En ja hoor klapt aardlek eruit , vonken uit stopcontact hele bups. Buurman komt ding doormeten. Nu net de schakelaar eruit gehaald en kijk aan. Chinese bouwkwaliteit. Ik ga deze foto ook naar HBM sturen want dit is levensgevaarlijk.

WP_20180908_16_11_20_Rich.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Na allerlei zaken gefixt te hebben is het een waterbad tijdens het slijpen. Moet nu nog kijken waarom het water niet in de bak blijft. Het is een stuk goedkoper dan een Tormek T8 maar de kwaliteit is er ook echt naar.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Na allerlei zaken gefixt te hebben is het een waterbad tijdens het slijpen. Moet nu nog kijken waarom het water niet in de bak blijft. Het is een stuk goedkoper dan een Tormek T8 maar de kwaliteit is er ook echt naar.

Dat zou voor mij een reden zijn om hem terug te sturen en een Tormek te overwegen. Hier blijf je je aan ergeren.
Vandaag bij mijn lokale kleine ijzerwarenhandel een Neo assortimentsdoor en Stanley Sortmaster vergeleken 12Euro om 23Euro. Keuze was snel gemaakt: Stanley.
De Neo had alleen aan de zijkant vergrendeling, het plastic scharnier bleef steken en moest met een klik tot sluiten worden gedwongen en overall was het allemaal net een slag dunner. Oh en nog zoiets, bij de NEO zaten de schotjes los in de bak en bij de Stanley hadden ze die deels al in de gleufjes gestoken.
Daarom dus de Stanley meegenomen, ook al omdat ik al drie kleinere dozen hiervan heb en die erg goed op elkaar klikken.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Ach ik verander machines met regelmaat tot ze zo werken zoals ik het wil. Ongeacht de bouwkwaliteit. Maar wat men levert vanuit HBM is echt bizar.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Dat is typisch Nederlands
We willen veel voor weinig
En stellen er nog hoge eisen aan
Dat gaat helaas niet hand in hand
Hbm kan tegen scherpe prijzen leveren maar dan schiet de kwaliteit en service er nog weleens bij in
Het is helaas niet anders
Soms heb je geluk en soms pech
Succes ermee
Mvg leroy
 

Wim_1945

Nieuw lid
3 mrt 2017
17
1
Booischot, Belgium
Ik heb een aantal dingen bij HBM gekocht in het verleden en ik moet zeggen dat het mij niet tegenvalt. Nu koop ik geen elektrische machines van een onbekend merk maar bijvoorbeeld een gereedschapskoffer met Amerikaanse maten om aan mijn Harley te sleutelen, deze is dus geen Bacho kwaliteit maar zeer bruikbaar. Ook heb ik er een 4-klauw voor op mijn houtdraaibank gekocht die absoluut voldoet. Ik denk dat je goed de machine moet vergelijken met wat er verder op de markt aangeboden wordt en de recensies in de gaten houden, de prijsstelling is er over het algemeen erg goed al vind ik de verzendkosten aan de hoge kant waardoor ik toch vaak naar een ander uitwijk.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
@Leroy,

Dat slaat dus nergens op. De kwaliteit van HBM is al vaak beschreven op het forum, en dat we daar niet teveel van mogen verwachten weet ook Hans wel.

Maar de machine MOET wel veilig zijn. Deze beschadigde draden zouden voor mij direct aanleiding zijn de machine terug te sturen, want de CE en de machinerichtlijn worden hier beide overtreden. HBM zal deze machine terug moeten nemen en herstellen voor verkoop, of moeten vernietigen als het economisch niet haalbaar is.

Ze hadden dit niet mogen leveren, maar dat ze het niet controleren kan ze niet kwalijk worden genomen. Ze zijn echter importeur, dus wel verantwoordelijk, ook voor de veiligheid van het ding.

Omdat HBM al zo vaak is besproken hier op het forum, zou het mij niets verbazen als deze machine al een keer is terug gekomen, want het blijft een dozenschuiver, kwaliteit heeft inderdaad een prijs, daar heb je wel gelijk in.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Hans, naast Tormek zijn er nog goedkopere maar betere alternatieven als de HBM.

Baptist levert de Record Power, ook met variabel toerental: https://www.baptist.nl/houtbewerker...nk-slijpmachines/record-wg250-natslijpmachine

VDHBV levert de Jet, ook deze met variabel toerental: https://www.vdhbv.nl/houtbewerkingsmachines/natslijpmachines/jet-tormek-natslijper-jssg10m/

Beide machines zijn de meerprijs t.o.v. de HBM meer dan waard en zijn compatibel met de Tormek accesoires. Tel je zegeningen en stuur die HBM terug. Het is bedroevend wat ze je hebben geleverd.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Nee, CE is in Europa verplicht. De importeur is verantwoordelijk. Wat voor stickers die Chinezen verder plakken moeten ze zelf weten.
En het is niet de sticker, maar de wetgeving die hier telt, dus daar kan HBM niet mee weg komen.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Vorig jaar een Tormek T4 gekocht bij HBM , deze was daar toen een van de goedkoopste . Nu trouwens in de aanbieding voor 320 euro .
HBM zit bij mij in de buurt en wilde de machine zien vandaar de keuze , accessoires zijn elders wel goedkoper te vinden .
Dat het eigen merk geen topkwaliteit is is bekend , maar moet uiteraard wel veilig zijn .

Succes er mee Willem
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Het is ook geen vrijbrief voor hbm
Om rommel te leveren
Maar ze zullen niet elk product nakijken voor dat het de deur uit gaat
Mvg Leroy
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hey hallo
Dat is typisch Nederlands
We willen veel voor weinig
En stellen er nog hoge eisen aan
Dat gaat helaas niet hand in hand
Hbm kan tegen scherpe prijzen leveren maar dan schiet de kwaliteit en service er nog weleens bij in
Het is helaas niet anders
Soms heb je geluk en soms pech
Succes ermee
Mvg leroy

Wat een larie
goedkoop staat bij mij voor iets dat minder lang mee gaat of minder nauwkeurig is, niet dat het incompleet is en zelfs dodelijke ongelukken tot gevolg kan hebben (blootliggende draden) maar.... misschien piep je wel anders als jij zo een maandagmorgen kindje krijgen en wel een optater krijgt van heb ik jou daar
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Ik weet heel goed dat een kloon niet dezelfde bouwkwaliteit is als bijvoorbeeld Tormek (wat überhaupt weer een kloon van Nooitgedacht is) Maar ik verwacht wel dat ik een machine krijg waar de elektrische bedrading goed is. Ik heb er al tape om heen gedaan en machine is veilig nu. Ik heb HBM ook al op hoogte gesteld per e-mail en verwacht (hopelijk) ergens volgende week antwoord. Ik heb de machine zelf al aangepast zodat de boel goed loopt en de beitels zijn er reeds goed op geslepen. Dus de machine is gewoon een blijvertje.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hahah
Je hebt goedkoop en heeel goed koop
Hbm is dat laatste
Vergelijk het maar met alliexpres
Soms is je aankoop het helemaal
En soms ook niet
Kortom
Het is dus zorgelijk dat die draden los liggen
Deze Chinees had blijkbaar slecht gesplapen
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hahah
Je hebt goedkoop en heeel goed koop
Hbm is dat laatste
Vergelijk het maar met alliexpres
Soms is je aankoop het helemaal
En soms ook niet
Kortom
Het is dus zorgelijk dat die draden los liggen
Deze Chinees had blijkbaar slecht gesplapen
Denk eerder iemand uit india die werkt in china omdat die goedkoper is :p
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Ik ken HBM niet en kan daar niet over oordelen, maar een leverancier in Europa mag alleen CE gemarkeerde spullen verkopen. Vervelend is alleen dat China met opzet een keurmerk heeft verzonnen wat voor een leek niet van ons eigen CE te onderscheiden is. Voor een knutselaar is dit misschien bijzaak maar wanneer je wel geëlektrocuteerd zou zijn geweest zou HBM wel een probleem hebben, indien dit CE geen echte CE is maar een Chinese Export CE. En los vd kostprijs vh apparaat zou het nooit in deze staat de winkel hebben mogen verlaten.

CECEE.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.