Manta-ray

Weer een bijzonder stuk , Nico.
Knap gedaan. En zeker ook spannend.

Hoeveel clubleden doen eigenlijk zo'n opdrachten? Zie je een tiental resultaten op de bijeenkomst van de Haarlemmermeer afdeling?

groeten
Ornament

We zijn met een 16 tal leden en ieder mag een werkstuk uitkiezen wat bij zijn niveau past. Het is natuurlijk een uitdaging om iets te maken wat een ander (nog) niet kan.:)
Van deze schaal verwacht ik er maar één, maar misschien zijn er nu paar uitgedaagd om het ook te maken.
Eigenlijk zijn er altijd 2 opdrachten, 1 voor thuis en 1 voor op de dag dat we bij elkaar komen.
Elk lid krijgt een beurt om een opdracht te bedenken zowel voor thuis als voor op de bijeenkomst.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Dank je Nico, voor de uitleg.

Ik beeldde mij in dat zo'n afdeling 40 of meer leden telde.
Blijkbaar is het op een kleinere schaal.
Ik heb de andere opdrachten eens bekeken op jullie site. Ook aardig draaiwerk.

groeten,
Ornament
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Een prachtig werkstuk Nico. Qua vormgeving ook echt mijn ding.
Komt op mijn lijst te staan voor als ik weer tijd heb om te draaien. Zal nog wel even duren maar ooit komt dat weer :)
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Prachtig Nico: een werkstuk van topklasse. Kijk ook bij www.jowinter.de Hij is een spitzendrechsler in Duitsland (Bingen) en demonstreert deze vorm al een aantal jaren. Tovert op de draaibank diverse creaties in galerie kwaliteit.
Ik geniet van je vorderingen in draaiersland.
vr.gr. Jan Pranger.
 
Prachtig Nico: een werkstuk van topklasse. Kijk ook bij www.jowinter.de Hij is een spitzendrechsler in Duitsland (Bingen) en demonstreert deze vorm al een aantal jaren. Tovert op de draaibank diverse creaties in galerie kwaliteit.
Ik geniet van je vorderingen in draaiersland.
vr.gr. Jan Pranger.
Dank je Jan.
Ja, Jo Winter is een super draaier. Hij maakt geweldige draaistukken en vooral steeds weer nieuwe objecten waar bij je je afvraagt, hoe doet hij het.

- - - Updated - - -

Een prachtig werkstuk Nico. Qua vormgeving ook echt mijn ding.
Komt op mijn lijst te staan voor als ik weer tijd heb om te draaien. Zal nog wel even duren maar ooit komt dat weer :)

Niet te lang wachten hoor Marco.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Een prachtig werkstuk Nico. Qua vormgeving ook echt mijn ding.
Komt op mijn lijst te staan voor als ik weer tijd heb om te draaien. Zal nog wel even duren maar ooit komt dat weer :)

Helemaal mee eens.
Ik had al een stuk hout opgezocht, maar bij nader inzien toch maar weer weggelegd.☺️
 

vanboomtotbeeld

Actieve deelnemer
17 apr 2018
213
17
Hengelo Gld
www.vanboomtotbeeld.nl
Nico, wat ik me afvraag is waarom je niet eerst een volledig ronde vorm maakt inclusief v-groef, en dan pas later het vierkant zaagt, kun je dan gelijk de slechtste flappen eraf zagen. Lijkt me minder moeizaam en voorzichtig draaien en vooral schuren. Maar ik heb dit nog nooit geprobeerd, dus ben benieuwd naar je visie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.