Aangenaam, Jochem is de naam!

Baardmans

Actieve deelnemer
5 sep 2018
48
44
Beste allemaal,

Mijn naam is Jochem, 32 en kom uit de buurt van Nijmegen.

Sinds afgelopen december ben ik bezig met houtbewerken. Door een enthousiaste collega aangestoken met het "houtvirus" en geattendeerd op dit forum.
Ik had helemaal geen ervaring met houtbewerken, maar door veel te kijken op youtube en veel lezen op dit forum kom je een eind. Inmiddels al een beetje ervaring dus:)

Ik heb op zolder een werkplaatsje gemaakt. Een (afkort)zaagtafel met kasten voor gereedschap en een losse werkbank erbij, dat werkt wel zo prettig.

Mijn eerste "echte" project is een schaaktafel geworden, van Amerikaans noten en esdoorn. Veel van geleerd en het geeft me veel voldoening. Op de foto zie je het eindresultaat van het blad. Voor de poten heb ik al een stalen onderstel, maar dat moet ik nog spuiten of laten poedercoaten. Het blad heb ik nu afgewerkt met lijnolie, maar misschien ga ik dat nog veranderen voor een betere bescherming maar daar ben ik niet echt in thuis. Tips zijn welkom:)
IMG_2739.jpgIMG_2788.jpg

Groeten,

Jochem
 
Laatst bewerkt:

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
Aangenaam; ik ben ook een 'Jochem'. En heb ook in de buurt van Nijmegen gewoond (Groesbeek). Woon overigens nu al bijna 20 jaar in het Westen van het land.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Jochem, prachtig schaakbord wat je gemaakt hebt, en dat voor iemand die nog niet veel met hout heeft gedaan, Het idee van de schaakstukken van bouten en moeren te maken had ik nog nooit gezien. Maar om eerlijk te zijn zouden zelf gemaakte houten schaakstukken daar denk ik mooier op staan.

Groet Pel.
 

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Mooi dat je ook op het forum zit Jochem. Welkom. Als je nog wat foto's van de bouw van je schaaktafel hebt, kun je misschien nog een draadje van de bouwproces.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.