Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Eikenhouten doos met deksel

Tussen de renovatie werkzaamheden door in de keuken waar ik alle apparatuur aan het vervangen ben, na 28 jaar in gebruik hoog tijd om dat te doen, vond ik toch nog de tijd om wat draaiwerk te doen.
    Kreeg onlangs van de vader van mijn aanstaande schoonzoon eikenhouten balken die van de schoorsteen mantel kwamen in zijn huis.
    Deze eikenhouten balken waren door het haardvuur gehard en dat was dan ook goed te merken.
    Aantrekkelijk genoeg om daar een eikenhouten doos met deksel van te maken.
    Heb er als decoratie een beukenhouten inlage in gemaakt voorzien van mijn eerste chatter werk.
    De DxH afmetingen zijn 130mm in diameter en 82mm hoog.
    Afgewerkt met acryl lak op waterbasis.
    Groetjes en alvast bedankt voor het kijken.
    Ad

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Eikenhouten doos met deksel

Ad,

Een doos is altijd een leuk project. Het beuken-insert vind ik een goede vondst. Het maakt het eiken net even wat sprekender. De geur van eiken is echt heerlijk. Heeft een beetje een authentieke uitstraling waar je van moet houden. De acryl is gespoten of aangebracht met de kwast?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Ad,

Een doos is altijd een leuk project. Het beuken-insert vind ik een goede vondst. Het maakt het eiken net even wat sprekender. De geur van eiken is echt heerlijk. Heeft een beetje een authentieke uitstraling waar je van moet houden. De acryl is gespoten of aangebracht met de kwast?
    Rick, bedankt voor de belangstelling.
    Oh ja was een leuk en simpel project, goed voor een tussendoortje.
    De acryl is met een zachte langharige kwast aangebracht.
    Ad

heel mooi doosje

dat eiken doet het eigelijk overal wel goed ziet er heel mooi uit

groeten bas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knutselaar
    heel mooi doosje

dat eiken doet het eigelijk overal wel goed ziet er heel mooi uit

groeten bas
    Bedankt Bas voor de belangstelling, en ja eik is best leuk hout.
    Ad

Dat 'chatteren' geeft best wel een mooi effect. Ideaal voor, zoals jij gedaan hebt, voor randen ed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houthasses
    Dat 'chatteren' geeft best wel een mooi effect. Ideaal voor, zoals jij gedaan hebt, voor randen ed.
    Wouter, bedankt hoor, was best leuk om zo'n chattertool te maken en uit te proberen, ga dat zeker meer doen.
    Ad

Mooi stevig robuust doosje met ook een gave binnenkant. Zeker de overgang van binnenwand naar bodem ziet er erg goed uit. Leuk schuin motief met het flapperijzer.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl

Het "flapperijzer" , onze taal is toch mooi hé.

André

mooi zeg en vooral die decoratie erop is leuk bedacht. eiken vind ik ook een mooi soort.
    ik moest even goed kijken hoe de deksel erop zit, die snap ik nu. kan ik ook eens proberen.

enne flapperijzer..?? :?

Forum Rechten