Hout kopen in de regio Leiden

middelweerd

Nieuw lid
15 sep 2016
3
0
Ik ben op zoek naar hardhout om meubels voor in huis van te maken. Zoals bijvoorbeeld een barblad.
Kan iemand tips geven?
Er zijn wel wat houthandelaren in de buurt maar ik hoor graag de ervaringen.

Dank alvast!
Groet,
Coen
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
Je kan bij mij komen kijken of er iets van je gading bijzit. Zo ja stuur een pb met jet tel nr. Mvg gerard
 

Wim01

Actieve deelnemer
2 mrt 2016
43
11
Leiden
Leuk nog iemand uit Leiden.
Noordman ben ik wel eens geweest, aardig inderdaad. En ze kunnen schaven, heel fijn.
Fibex uit Warmond vond de vraag of ze 4 zijdig geschaafd kunnen leveren heel raar, daar hadden ze nog nooit van gehoord.
Hout Totaal uit Katwijk wil ik binnenkort een keer kijken, op Marktplaats kan je beter zien wat hun inventaris is dan op de site, maar ze kunnen wel 4-zijdig geschaaf leveren.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Je kan bij mij komen kijken of er iets van je gading bijzit. Zo ja stuur een pb met jet tel nr. Mvg gerard

Is dat een privé voorraad of heb je een bedrijf, want het is voor de andere forumleden dan ook wel interessant om te weten.

Verder is Noordman inderdaad een bekend adres, maar ik heb geen ervaring met massief hout, alleen plaatmateriaal en vensterbanken.
Service is prima, en het plaatmateriaal is van beduidend betere kwaliteit als de bouwmarkt, de prijs is goed.

Verder zit in Den Haag de Haagse Fijnhouthandel, maar daar heb ik zelf naar ervaringen gevraagd, zijn niet veel reacties op geweest: https://www.woodworking.nl/showthread.php?2290-Overzicht-houthandels&p=263089&viewfull=1#post263089
 
Leuk nog iemand uit Leiden.
Noordman ben ik wel eens geweest, aardig inderdaad. En ze kunnen schaven, heel fijn.
Fibex uit Warmond vond de vraag of ze 4 zijdig geschaafd kunnen leveren heel raar, daar hadden ze nog nooit van gehoord.
Hout Totaal uit Katwijk wil ik binnenkort een keer kijken, op Marktplaats kan je beter zien wat hun inventaris is dan op de site, maar ze kunnen wel 4-zijdig geschaaf leveren.

Ik haal nog wel eens hout en fineer bij Fibex. Vooral voor mijn segmenten draaiwerk.
Ze hebben prachtige soorten liggen, allemaal ongeschaafd.
Maar je moet bijna je eigen zaag meenemen
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek

Wim01

Actieve deelnemer
2 mrt 2016
43
11
Leiden
...
Hout Totaal uit Katwijk wil ik binnenkort een keer kijken, op Marktplaats kan je beter zien wat hun inventaris is dan op de site, maar ze kunnen wel 4-zijdig geschaaf leveren.
Ik ben dit weekend bij houttotaal geweest en is een prima zaak. Aardige jongens en ook veel geschaafd op voorraad. Qua soorten hout zijn ze nog wel at beperkt denk ik. Je kan alleen niet pinnen daar, maar ik kon gewoon naar de dichtstbijzijnde pinautomaat rijden met het hout al achter in de auto, ik had mijn telefoon nog aangeboden als borg, maar dat was niet nodig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.