tip voor grote gaten boren op de houtdraaibank

P

Pel

Guest
Een heel goed idee, een soort van hefboom effect, ik zal vanmiddag maar eens de werkplaats induiken.

Groet Pel.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Het blijft behelpen, zo'n houtdraaibank. Met een langsslede met automatische voeding kan je dat gat er in een keer indrukken.
 
P

Pel

Guest
Ja chevy, de ijzerboeren hebben hun zaakjes wat dat betreft beter op orde, maar daarom is dat wij houtboeren doen ook echt handwerk.:)

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Ronald, leuk filmpje! Ben benieuwd of je iets bijzonders moet doen om verbranden van het hout tegen te gaan. HG Hans

Niet te hoog toerental Hans ± 450 rpm, Ronald bedankt voor de tip.

Groet Pel.

SDC12367.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Geen speciale boor, was wel een prijzige boor.
Als je boor flink heeft staan roken dan ben je vaak ook de scherpte kwijt... Dus gewoon ff slijpen en toerental laag houden bij dit soort diameters. (ik zat volgens mij nog een stuk lager dan 450 tpm)
 
P

Pel

Guest
@Hans, wat Ronald zegt is belangrijk, goede boren gebruiken, uiteraard heeft de houtsoort die je gebruikt er ook mee te maken, hier onder een filmpje over boren slijpen. De man gebruikt een diamant vijl maar dat ook met een gewone vijl.

groet Pel.

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.