Hout kopen regio Eindhoven

Stryx

Actieve deelnemer
26 apr 2018
69
32
Eindhoven (Acht)
Hoi Allemaal. Zijn er plaatsen in de buurt van Eindhoven waar je goed hout kan kopen? En dan heb ik het over hardhout, liefst anders dan alleen eiken. Ik kom niet veel dichterbij dan De Beuk in Gilze.

Het lijkt allemaal nogal dun bezaaid hier in de regio.
 

chilltuup

Actieve deelnemer
25 mei 2018
109
29
Kerkrade
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je er mee wilt doen. Bij tweedehands/kringloop winkels oude meubels opkopen is een ietwat goedkopere optie, waar je natuurlijk wel weer wat meer tijd moet steken in het bewerkklaar maken van het hout.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je er mee wilt doen. Bij tweedehands/kringloop winkels oude meubels opkopen is een ietwat goedkopere optie, waar je natuurlijk wel weer wat meer tijd moet steken in het bewerkklaar maken van het hout.

Bij van Ost in Maaseik, bij van de Parren in Haelen kun je prima eiken- en beukenhout kopen, verder wat dichterbij kun je bij van de Mark in Waalre ook terecht maar dit laatste adres alleen voor eiken.
Zelf ga ik meestal naar van de Parren.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
In Best zit Houtimport Best, ze doen alleen niets voor particulieren helaas (ik kan alleen uit de openingspost niet herleiden of je bedrijfsmatig of particuliere verkoop zoekt).
Verder is het best mager hier in de regio inderdaad.

Als ik iets bijzonders zoek, kom ik vrij snel bij Masave uit, omdat hij verstuurt en een forum-genoot is :) .
 

Stryx

Actieve deelnemer
26 apr 2018
69
32
Eindhoven (Acht)
Van Hoorn in Nuenen was een top-tip! Veel keuze in zowel plaat als fijnbesnaard hout en ook veel kleinere stukjes voor de hobby!
en ook nog eens goed te berijden :)
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
dan ga ik daar binnenkort ook eens kijken! had er nog nooit van gehoord :) .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.