Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 59

start verslag cowboy hoed

Hallo,

Zoals ik eerder vermelde wil ik mij gaan wagen aan het maken van cowboy hoeden en dan het liefste die echt te dragen zijn.
    Marthijn heeft al een mooi verslag gemaakt van zijn hoed en ik daar natuurlijk mijn ogen goed laten werken. Verder is er best veel op www en YouTube te vinden over dit onderwerp.

Omdat je zo'n hoed in 1 keer moet afmaken ga ik eerste alle hulpstukken maken zodat ik hopelijk aanstaande zaterdag of de week erna kan beginnen met de hoed.
    Vandaag ben ik begonnen met het verlijmen van balken om zo'n "jamchuck" met verlichting te kunnen maken, hierover binnenkort foto's.
    Ook heb ik hoeden "pers" vandaag ver af gekregen ik moet alleen nog een paar vleugelmoeren en elastieken kopen en alle scherpe kanten nog afronden en schuren en misschien nog een laagje olie.

Hieronder een paar foto's

Hier mijn berekening voor de hoedmaten (de maat 192, moet uitwendig zijn )

20180903_111201_1535988446725_resized.jpg

Hier is de pers.... zo goed als klaar.

20180903_161003_1535988450196_resized.jpg

20180903_161018_1535988453918_resized.jpg

Wordt vervolgd
    Groetjes uit Landgraaf
    Peter Hendriks

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ben benieuwd Peter en ga dit zeker volgen, maar met hoeden is de inwendige maat het belangrijkste dacht ik?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Ben benieuwd Peter en ga dit zeker volgen, maar met hoeden is de inwendige maat het belangrijkste dacht ik?

Groet Pel.
    Ja klopt. .. daar ben ik ook mee gestart. .... dat ei op het tekenbord is mijn hoofd

De gemiddelde "ei-maat" + 2x3mm wanddikte + 12mm krimp. (Advies van Marthijn)
    Groetjes uit Landgraaf
    Peter Hendriks

Een goede voorbereiding is het halve werk, de kans op slagen zal zo te zien heel hoog liggen

Maar ik zou beginnen met het belangrijkste, de revolver (colt 45)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Een goede voorbereiding is het halve werk, de kans op slagen zal zo te zien heel hoog liggen

Maar ik zou beginnen met het belangrijkste, de revolver (colt 45)

Hahaha, ik zie mezelf meer als Clint Eastwood ….. of had ie soms zo'n ding ?
    Laat ik meteen erbij vermelden dat als het mis gaat ik daar ook verslag van maak. Meestal leer je van fouten het meest..... maar ik hoop dat het deze keer goed gaat.
    Laatst gewijzigd door Roestige Spijker; 03-09-18 om 19:25.
    Groetjes uit Landgraaf
    Peter Hendriks

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Ik ga ook volgen.
    Ronny

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Ik lees aandachtig mee ik moet ook nog steeds een hoed maken die past wat voor lamp ga je gebruiken voor het klemblok?

Gaat je wel lukken. Alleen niet te lang koffie drinken. Succes.

Leuk! ga ik volgen.
    In 2020 komt Andrew Hall hier op tweede Paasdag (jaja... je moet af en toe een beetje vooruitwerken :-)) Andrew is een van de betere houten hoedenmakers...Hij gaat dan ook live hoeden maken en aansluitend waarschijnlijk een cursus daarin geven.
    En Nico bedoelt hierboven dat je niet moet treuzelen... Zodra je hout echt dun wordt moet je vlot doorwerken!
    Succes!
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Marthijn...... het wordt een led-gloeilamp op 230V. Kabel door een buisje met lagertjes welke door de as van de draaibank gaat.
    hierover maak ik zaterdag ook een verslag in dit ondrwerp van.

Nico.... ik lust geen koffie, dus dat gaat goed komen

Ronald..... is zeker niet erg om vooruit te plannen..... noteer ook alvast 2030.... dan kom ik een demo geven.
    ja, ik weet dat het idd een paar uur (5 á 6 ? ) doorwerken is. Misschien help het om de plantenspuit regelmatig te gebruiken ?
    Groetjes uit Landgraaf
    Peter Hendriks

Forum Rechten