Vaas uit berk.

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Deze vaas heb ik ook in Augustus gemaakt, hoogte 35cm, grootste diameter gemiddeld 25cm, opening 4,5cm.
Het hout is licht vervuurd en is nat gedraaid. Door de ongelijkheden in de stam zitten er gaten en bulten, daar waar de schors nog zichtbaar is.
Ronny
P1010868.jpgP1010869.jpgP1010870.jpg
 

vanboomtotbeeld

Actieve deelnemer
17 apr 2018
214
17
Hengelo Gld
www.vanboomtotbeeld.nl
Ontzettend mooi en een hels karwei, alweer afvoer door zo’n kleine opening. Je kunt er op sommige plaatsen doorheen kijken, waar de bast naar binnen gaat, geweldig!

Vervuurd zeggen jullie? Isdat hetzelfde wat wij slaap noemen, het eerste verval door schimmelaantasting?
En na het nat draaien moet je natuurlijk wachten om er olie of was op te brengen?
Voorlopig waag ik me nog niet aan deze KUNST!
 
Laatst bewerkt:

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
De invloed van de Franse taal is in Vlaanderen nooit weg te denken, ook niet bij het houtdraaien blijkbaar.
"Vervuurd hout" komt van het franse "bois échauffé" wat zo veel betekend als opgewarmd hout.

Heel mooie vaas, Ronny!!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ook weer zo, soms houd je beter je snavel, maar er zijn ook momenten dan....
Ik vind het knap gemaakt, dat zeker, maar de vaas opzich ik vind ik een gedrocht :eek:
Ik ken toch genoeg geposte werken van Ronny die ik erg mooi vind
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Ook weer zo, soms houd je beter je snavel, maar er zijn ook momenten dan....
Ik vind het knap gemaakt, dat zeker, maar de vaas opzich ik vind ik een gedrocht :eek:
Ik ken toch genoeg geposte werken van Ronny die ik erg mooi vind
Ik heb geen probleem met iemands mening of smaak, en heb graag dat het uitgesproken wordt.
Ik dacht ze vooraf de drakeneivaas te noemen.
Ronny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.