Iemand ervaring met deze oscillerende schuurmachine?

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
De schuurmachine heb ik geen ervaring mee, maar ik kan je zeggen dat de bovenfrezen geweldig zijn, vooral de tra001 is een beest van een machine en zeer geschikt voor in een tafelopstelling. Waar heb je de negatieve reviews gelezen als ik vragen mag? Misschien zijn de nieuwe producten niet meer zo goed, maar in het verleden golden de frezen toch echt als toppers in het betere dhz/semi-pro segment (vaak beter dan Makita en Bosch blauw vanwege de lagere prijs)
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Triton was ooit een Australisch bedrijf, begonnen doe een inventieve kerel, die uiteindelijk niet echt zakelijk bleek te zijn. Waardoor het nu eigendom is van Chinezen. Zonder daar een oordeel over te vellen — dat is niet altijd een redelijk uitgangspunt voor kwaliteit…

Als het gaat om relatief simpele producten, is er niet veel verschil tussen high end en de lagere regionen. Een frees is niet echt ingewikkeld om te bedenken, Elu heeft het allemaal al bedacht - Mafell en Festool de puntjes op de i gezet; iedereen kan een redelijke freesmachine maken. En ervan uitgaand dat een oscillo-schuurder een stuk simpeler is dan een frees, denk ik dat die van Triton van acceptabele kwaliteit is.
 

Richard81

Actieve deelnemer
24 jul 2016
59
0
Wageningen
Ik ben wel benieuwd naar het merk Triton hoe de ervaringen daarvan zijn. Ik zat zelf te kijken voor een excentrische schuurmachine. Op internet heb je April Wilkerson die heeft alles van Triton word er dan ook vast door gesponserd.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik heb besloten om te wachten tot er een werkstuk aan komt waarbij de machine echt van pas komt. Voelt als een overwinning :rolleyes: ;)
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Lijken verdacht veel op elkaar..
Laatst nog gehoord van een producent: Chinezen verhuren mallen van (Westerse) ondernemers gewoon aan anderen (Chinezen). Krijg je zeker qua uiterlijk exact hetzelfde product. Of het hetzelfde basismateriaal is, is een tweede. Maar zo'n kloon kan in ieder geval goedkoper gaan zitten, omdat er geen ontwikkelkosten voor hem zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.