Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Iemand ervaring met deze oscillerende schuurmachine?

Ik zie deze machine nu voor het eerst, en het lijkt me een handige toevoeging aan mijn arsenaal. Ik heb echter al vaker negatieve dingen gelezen over de bouwkwaliteit van Triton (bovenfrezen), dus ik had graag even gepolst naar eventuele ervaringen van forumleden.

Het gaat om deze machine:

https://www.toolmax.nl/triton-650-w-...-tspsp650.html

Heb je meer van Triton of word het de eerste?

De schuurmachine heb ik geen ervaring mee, maar ik kan je zeggen dat de bovenfrezen geweldig zijn, vooral de tra001 is een beest van een machine en zeer geschikt voor in een tafelopstelling. Waar heb je de negatieve reviews gelezen als ik vragen mag? Misschien zijn de nieuwe producten niet meer zo goed, maar in het verleden golden de frezen toch echt als toppers in het betere dhz/semi-pro segment (vaak beter dan Makita en Bosch blauw vanwege de lagere prijs)

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Triton was ooit een Australisch bedrijf, begonnen doe een inventieve kerel, die uiteindelijk niet echt zakelijk bleek te zijn. Waardoor het nu eigendom is van Chinezen. Zonder daar een oordeel over te vellen — dat is niet altijd een redelijk uitgangspunt voor kwaliteit…

Als het gaat om relatief simpele producten, is er niet veel verschil tussen high end en de lagere regionen. Een frees is niet echt ingewikkeld om te bedenken, Elu heeft het allemaal al bedacht - Mafell en Festool de puntjes op de i gezet; iedereen kan een redelijke freesmachine maken. En ervan uitgaand dat een oscillo-schuurder een stuk simpeler is dan een frees, denk ik dat die van Triton van acceptabele kwaliteit is.

Ik ben wel benieuwd naar het merk Triton hoe de ervaringen daarvan zijn. Ik zat zelf te kijken voor een excentrische schuurmachine. Op internet heb je April Wilkerson die heeft alles van Triton word er dan ook vast door gesponserd.

Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Lijken verdacht veel op elkaar..

En wat gaat het worden?

Ik heb besloten om te wachten tot er een werkstuk aan komt waarbij de machine echt van pas komt. Voelt als een overwinning

Forum Rechten