Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Festool CS 50 EB Precisio - Zaagtafel

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en wil graag als hobbyist wat kleine multiplex kastjes/wineracks etc beginnen maken.
    Ik kocht via een veiling een Festool CS 50 EB Precisio, uit een faillissement. Er zit geen fence meer bij, geen slang voor de afzuiging, geen guard, etc. Ik heb enkel de tafel met onderstel en het zaagblad. That's it.
    Ik weet dat Festool wel degelijk materiaal is, dus ik vraag me nu af of ik 250€ moet spenderen aan een fence en hiermee gewoon aan de slag moet gaan? Of verkoop ik de Festool beter en koop ik een andere zaagtafel, zoals bv. een Makita 2704 (al dan niet met onderstel) of een andere zaagtafel die jullie kunnen aanraden?
    Ik wil ongeveer 1000 euro uitgeven aan een goede zaagtafel.
    Alvast bedankt voor jullie reactie!

Voor het werk wat jij van plan bent te gaan doen is de precisio een prima zaag. Ik heb zelf al 10 jaar de CS EB -set, dus met roltafel en tafel verbreding en fence, Dat maakt het werken met platen multiplex net wat makkelijker tov de makita.
    Overigens zaag ik de platen multiplex 240x120 wel eerst in kleinere stukken voordat ik ze op maat zaag met de festool CS.

Als de moter nog goed is en de aluminium tafel van de precisio nog recht (zonder deuken), zou ik de fence en de slang erbij kopen.

uh domme vraag, heb al gegoogled en wil zeker dit topic niet claimen. Wat is een fence?
    Trouwens heb zelf de CMS zaagtafel en ding werkt echt heerlijk. De CS50 EB kan je nog genoeg onderdelen bij krijgen. Mooie koop hoor (misschien foto?)

Hoi,
    Een fence is een aanslag. Hier wordt er de langsgeleider mee bedoeld.
    Thomasz

Ah ok , die kan je vaak voor circa 125 eur via MP wel scoren. Heb em ook liggen en de gradenboog ook

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArieProduction Bekijk Berichten
    Voor het werk wat jij van plan bent te gaan doen is de precisio een prima zaag. Ik heb zelf al 10 jaar de CS EB -set, dus met roltafel en tafel verbreding en fence, Dat maakt het werken met platen multiplex net wat makkelijker tov de makita.
    Overigens zaag ik de platen multiplex 240x120 wel eerst in kleinere stukken voordat ik ze op maat zaag met de festool CS.

Als de moter nog goed is en de aluminium tafel van de precisio nog recht (zonder deuken), zou ik de fence en de slang erbij kopen.
    Bedankt voor de reactie! Hier heb ik al zeker iets aan
    Die tafelverbreding is stabiel genoeg? Heb je de roltafel zelf gemaakt of bedoel je de tafelverlenging van Festool (https://www.toolnation.nl/festool-ta...enging-vl.html)
    Is de hoekaanslag een meerwaarde of kan ik beter zelf een 'crosscut sled' bouwen?

De Fence gebruik ik heel weinig. Vaker gebruik ik die gradenboog met de roltafel. het is maar een a4 tje maar ik vind het zeker meerwaarde hebben. Maar dat is mijn persoonlijke mening. zie > https://www.festool.nl/producten/hal...ms-ts-55-r-set als voorbeeld. Ik heb geen tafelverlenging over verbreding omdat het niet in mijn minischuurtje past en ik het er dus elke keer af moet halen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hstraat Bekijk Berichten
    Ah ok , die kan je vaak voor circa 125 eur via MP wel scoren. Heb em ook liggen en de gradenboog ook
    Ik woon in België, hier is de tweedehandsmarkt wat kleiner

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hstraat Bekijk Berichten
    uh domme vraag, heb al gegoogled en wil zeker dit topic niet claimen. Wat is een fence?
    Trouwens heb zelf de CMS zaagtafel en ding werkt echt heerlijk. De CS50 EB kan je nog genoeg onderdelen bij krijgen. Mooie koop hoor (misschien foto?)
    Hier zijn een aantal foto's.
    Ik heb ze 560€ betaald, wat uiteindelijk nog wat aan de dure kant was. Hoe gaan die dingen als je enthousiast bent om van start te gaan
    Zoals je kan zien is er wat beschadiging aan de 'meetlat', dat is wel spijtig. Iemand een idee of dit makkelijk te bestellen valt? Voor de rest ziet de tafel er nog goed uit vind ik.
    Extra vraag: hoe zie je of het zaagblad versleten is?

IMG_20180830_220704.jpgIMG_20180830_220619.jpgIMG_20180830_220521.jpgIMG_20180830_220449.jpg

Ja die kan je los kopen. Kost wel flink trouwens https://www.kruis.nl/onderdelen/fest...-50-eb-230v/v1 hier de complete onderelen lijst en wat je nog na kan bestellen. Of je meet gewoon de afstand uit met een meetlat.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten