combinatie draaien, zagen en goudverf

vanboomtotbeeld

Actieve deelnemer
17 apr 2018
213
17
Hengelo Gld
www.vanboomtotbeeld.nl
Vandaag weer eens een experimenteel stuk gemaakt. Ik had nog een voorgedraaide bol van atlasceder liggen en daar moest ineens iets mee. Nadraaien, mooi rond. Dan in de verbeterde houtolie; hardt best snel uit. Mooi spul!

Dan de zaag erin en twee kwarten eruitgezaagd.
F3A0CF3F-662E-49ED-8D9D-9CFCDCC96E92.jpg

Zaagoppervlakken afgestoken, geschuurd en: laten we die eens een contrasterende kleur geven, goudverf. Maar er ontbreekt dan nog een aandachttrekker, een kern.

OK, een stuk azobehout tot een kleine bol gedraaid en ook die twee kwarten uitgezaagd en zaagsneden afgewerkt. Deze bol met blanke boenwas behandeld en de grote bol naderhand ook. Kan ik beter nog een keer herhalen omdat de Tung olie toch nog niet helemaal hard was. Maar, dit is het resultaat. Volgende week opnieuw in de boenwas. Het lijkt wel pruimentijd;)

C5395DCE-436C-429E-8572-3906DC8D7BAB.jpg
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
ik was al benieuwd wat je met die bol ging doen .. of is dit een andere? Erg geslaagd lijkt me zo, hoe is de andere kant? Groeten, Hans
 
P

Pel

Guest
Prachtig object Jac, door deze foto's kun je mooi zien hoe je het gemaakt hebt, bollen draaien daar moet ik mij ook maar eens aan wagen

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.