Paar van mijn werkstukjes.

peter91

Actieve deelnemer
1 jan 2014
71
1
Ee
Hallo allemaal,

Al tijden lees ik mee op dit forum maar ben verder niet echt actief met reageren of mijn projecten plaatsen.
Als allround timmerman mag ik bij mijn bedrijf ontzettende veel variérende klussen doen in onderhoud verbouw en nieuwbouw. Toch kan ik op het werk mijn draai niet altijd goed vinden en probeer het thuis naar mijn eigen zin te doen. Maar dat komt ook omdat ik graag nog handwerk doe en daar is in de bouw niet altijd meer tijd voor helaas.

Maar ik vindt dus het mooiste om thuis te klussen in mijn werkplaats die ik sinds 3 jaar heb. Heb er ook al veel dingen gemaakt maar laat er een paar van afgelopen maand zien anders word het ben ik bang, langdradig.


20180828_131731.jpg
20180828_131741.jpg
Liep al een paar jaar met het idee om een eigen stoel te ontwerpen en maken.
In de zitting heb ik mijn naam ingelegd met meranti en de rest is vuren.


Het volgende project heb ik net een week afgerond.
Afgelopen winter had ik al een tv meubel gemaakt waar ik alles van de entertainment had ingebouwd.
Maar alleen voor de versterker en Playstation had ik nog geen deurtje gemaakt i.v.m. de warmte van het apparatuur. En zo had ik toen aan mijn vriendin beloofd dat ik er wat moois voor zou maken wat zij ook wel leuk zou vinden.

20180825_101842.jpg

20180825_131823.jpg

20180825_131835.jpg

Dit was mijn eerste x Kumiko . Heb alles uit vuren opgebouwd en in de bovenste 3 kaders ook nog met eiken.
Het geheel in een Eiken deurframe geplaatst. De openingen ga ik met de tijd opvullen met ik hoop iets van houtsnijwerk.
Het langwerpige gedeelte blijft open zodat ik alles af kan lezen.

Eindresultaat van dit project vond ik helemaal niet tegenvallen en vond het heel goed gaan.



Dit is het voor eerst weer.
Ik hoop dat ik komende tijd meer leuke projecten toe kan voegen aan dit forum en dat ik de meesten hier wat beter leer kennen.

Mvg Peter.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Peter, de bovenkant van de rugleuning van de stoel is erg dun, ik denk als je daar een dikkere leuning op maakt dat het mooier is.

Groet Pel.
 

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Welkom op dit forum , Peter !
Dat ziet er allemaal heel fraai uit , waarmee ga je het deurtje afwerken ? Dat is nog niet gebeurd zo te zien of vergis ik me ? Is de stoel al wel behandeld ?
Ben benieuwd naar het vervolg met het houtsnijwerk .
 

peter91

Actieve deelnemer
1 jan 2014
71
1
Ee
waarmee ga je het deurtje afwerken

Het eiken heb ik met olie behandelt, en de Kumiko heb ik met de spuitbus in de lak gezet.

Is de stoel al wel behandeld ?

De stoel is behandeld met gekookte lijnolie.
Doordat de het mijn werkplaats stoel is geworden zal hij wel eens redelijk snel kunnen beschadigen dus leek mij dit makkelijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.