Hammer N3800

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hi guys

omdat ik alweer een tijdje mezelf erger aan mijn Metabo BAS lintzaag ben ik nu in de markt voor een Hammer N3800
na veel speurwerk en veel verschillende merken te hebben ingelezen/geyoutubed wil ik deze, ook mede door zijn zeer compacte bouwwijze.

maar nu komt het...ik kan gewoon ten eerste nergens in NL een prijs vinden en ook vind ik het verwarrend waar ik terecht kan ...ik heb wat vragen gesteld aan felder.nl...maar nog geen antwoord gekregen

wie heeft ervaring met de aankoop/interesse in een Hammer machine en weet de contacten

op een duitse site zag ik hem wel staan met prijs en leek het alsof ik hem in mijn winkelmandje kon stoppen maar weet nog niet of ze naar nl transporteren (kunnen/mogen)
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
De N3800 kost in NL €1603 incl btw / €1325 excl btw. Maar dat is zonder extra’s of opties.

Felder Nederland is onderdeel van de van Schoonhoven groep en de showroom is aan de Hermesweg 34, 3771 ND in Barneveld. De dealers werken geografisch, waardoor het normaal niet mogelijk is om in een ander land te bestellen.

Atmoz heeft een N3800 en kan jou vast meer vertellen over de lintzaag. <-sorry, klopt niet. Atmoz heeft de N4400.

1CAB3CF6-1B57-4B2B-B3A9-34AB0FA4FD5C.jpg

Link naar de catalogus waar de bovenstaande afbeelding uit komt: klik.
 
Laatst bewerkt:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Mij werd door (wijlen) Tema verteld dat wij als Belg niet kunnen bestellen in Duitsland/Oostenrijk. Ik had het nagevraagd omdat ik interesse had in een N3700, maar die is zelfs enkel bestemd voor de DE/AT markt.

Verder geen idee of ervaring met Nederlandse verdelers helaas.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Als je je aanmeldt op de site van Felder NL kun je alle prijzen zien.

Ik heb trouwens sinds iets meer dan een jaar de N4400, met keramische geleiders, en ben daar zeer tevreden over.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Bert, vreemd genoeg staan niet alle prijzen op de website van Felder. De lintzagen staan er namelijk niet bij. In de catalogus (zie de link in mijn eerdere post) staan wel prijzen.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ik heb ook die N3800 en ben er zeer tevreden over.

Hoi Peatey

Ik vuur fff wat vragen op je af.....excuus

Heb jij als optie toevallig ook nog gekozen voor de keramische geleiders...de transportwielen en heb jij ook de gradenaanslag (weet ff de naam niet)meegekocht. (Of andere opties)

De N4400 is voor mij net fff te groot in mijn piep kleine werkplaats (jammer)

btw heb jij online gekocht of ben je naar een fysieke winkel van Felden gegaan....

mag ook per PM maar misschien willen meer Hammer en Felden vrienden de info die er is uit de praktijk :cool:
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Je kan ook gewoon even de folder bestellen
Die heb je de volgende dag in huis met een kaartje van de vertegenwoordiger
Mvg Leroy
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Hoi Peatey

Ik vuur fff wat vragen op je af.....excuus

Heb jij als optie toevallig ook nog gekozen voor de keramische geleiders...de transportwielen en heb jij ook de gradenaanslag (weet ff de naam niet)meegekocht. (Of andere opties)

De N4400 is voor mij net fff te groot in mijn piep kleine werkplaats (jammer)

btw heb jij online gekocht of ben je naar een fysieke winkel van Felden gegaan....

mag ook per PM maar misschien willen meer Hammer en Felden vrienden de info die er is uit de praktijk :cool:

Ik heb niet die keramische geleiders. Dat lijkt een leuk gadget maar kost veel geld extra. M.i. helemaal niet nodig. De standaard geleiders werken prima.
De verstekgeleider is (denk ik) een standaard hulpstuk wat erbij hoort.
Ik heb de zaag 2e-hands gekocht (minder dan een jaar oud) van iemand die er niet mee kon omgaan.
De verkoper had ook de tanden ingeklemd in de zaaggeleider waardoor de zetting er niet meer was en de zaag niet goed functioneerde.
Nieuw lint erop en een perfect functionerende lintzaag.
Nogmaals voor mij is het een prima apparaat dat doet wat hij moet doen.

Je mag altijd een keer komen kijken en uitproberen.
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Felder Nederland is onderdeel van de van Schoonhoven groep en de showroom is aan de Hermesweg 34, 3771 ND in Barneveld. De dealers werken geografisch, waardoor het normaal niet mogelijk is om in een ander land te bestellen.
Benchworks heeft volgens deze post zijn nieuwe lintzaag in Duitsland kunnen kopen bij Ballas. Hij zou 150 Euro verzending betaald hebben.
Dus hier heeft Duitsland in het verleden wel aan België geleverd (maar daar is niks mee gezegd over Nederland ;-))
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Inmiddels heeft Felder gereageerd (was bij de verkeerde persoon aangekomen) en ik krijg een catalogus toegestuurd en offerte wanneer ik hem vraag.

Die keramische geleiders zijn (volgens wc-eend :D) geen gadget maar een slijtvastere nauwkeurige oplossing en het maakt minder lawaai.

Ik heb wel de breedste totaal maat en de diepste maat totaal gevraagd (zeg maar even voor de duidelijkheid als je hem afgemonteerd met tafel zou moeten inpakken) heb ik helaas nog geen antwoord op gekregen.

Ballas DL staat ook inderdaad bij mij in het geheugen....maar even het prijsverschil afwachten
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.164
350
Etten-Leur
Op zoek naar de nieuwe lintzaag ben ik ruim een jaar gelden bij Felder.NL in Barneveld geweest en prima geholpen; wel de RP BS 400 gekocht omdat ie er qua maat net tussen de N3800 en N4400 in zat en qua prijs ruim onder. Alle geen vergelijk met je Metabo BAS. Als je de 230 Volt doet even opletten met aanloopstroom. Keramische geleiders zijn prima voor echt professioneel gebruik dus zeer regelmatig en echt zeer nauwkeurig maatwerk. Anders een tikje overbodig. ..
Net wel een Felder afzuiger gekocht.

HG Hans
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ik heb ook een N3800 en ben er ook erg tevreden over.
Toen ik hem kocht (2016) adviseerde de verkoper om de standaard geleiders te nemen.
De keramische vond hij overkill voor deze machine.
Heb er geen spijt van. Doen hun werk prima.
Groet,
Hans
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ik denk inderdaad dat ik die keramische (voorlopig) laat schieten.....kan ook achteraf en blijft even duur...plus dat je dan ook je standaard geleiders nog hebt.
Een verstekgeleider is niet standaard...ongelooflijk zeg.
Heb jij hem in Barneveld gekocht...wat waren de transportkosten als ik vragen mag.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Aanloopstroom hoef je volgens mij niet bang voor te zijn,
ik heb begin van het jaar een N4400 gekokocht en ben ook gewaarschuwd voor aanloopstroom en het steeds uitvallen van de zekering.
in mijn zoektocht naar informatie hierover kwam ik er achter dat er ook mensen op het forum zijn die een FB510 hebben op 243v die zonder probleem aanloopt.
ik heb mijn stofafzuig trouwens op de zelfde groep met de zaag en heb tot op heden geen uitval gehad.
ook de ceramische geleiders heb ik achterwegen gelaten om de vorse meerprijs.
ik heb heb hier geen hinder van, en met de standaard geleider bevalt de machine uitstekend.
ik denk dat de N3800 kalitatief gezien net zo goed is.
transport kosten waren 75 euro meen ik.

groet john
 
Laatst bewerkt:

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ja, ik heb hem in Barneveld gekocht.
Transportkosten waren voor mij €85,- geloof ik.
Stel je van de verstekgeleider niet teveel voor.
Vond ik eerlijk gezegd een afknapper, zeker voor die prijs.
Denk niet dat ik die weer zou kopen.
 
Laatst bewerkt:

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Bij mijn weten kun je o.a. Hammer en Felder NIEUW alleen bij Schoonhoven in Barneveld kopen.
Ook op de website kun je de prijs zien maar dan moet je eerst een account aanmaken.
Op de website bij produkten een link "staat je machine er niet bij" tref je nog een andere website aan "Nr 1 Machinemarkt"
Voor "prijs zien" moet je ook hiervoor een account aanmaken.
Hier staan ook, naast de echt gebruikte machines, demomachines etc tussen. Je hebt dan voor zover ik het vergeleken heb geregeld een machine met een paar extra's voor de prijs van een basismachine. En grootste voordeel, je kunt hem direct
ophalen en hoeft geen 8-10 weken te wachten.
Mooie machines maar de websites zijn niet zo logisch/toegankelijk.
Want waarom kan ik wel de prijs zien van de basismachine maar niet van de opties?
(Antwoord; is beleid van Felder International)

Succes met je overwegingen en aanschaf.
Gr, Hendrick
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Er zijn in Duitsland een aantal grote dealers die Hammer-machines op voorraad hebben & die verkopen ze gewoon aan Ollanders en Belgen (wat ook niet anders kan - de EU is echt wel ergens goed voor).

Normaliter bestel je bij de verdeler in je land een machine en die wordt dan voor je gebouwd in Oostenrijk, wat natuurlijk tijd kost (reken op 6 tot 8 weken). Over de prijs onderhandelen is er niet echt bij; wel krijg je soms wat schoonmaak-spullen of iets dergelijks erbij cadeau (tenminste dat is mijn ervaring - kan er ok aan liggen dat ik gewoon een heel aardige man ben…).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.