nog maar een lintzaag onderwerp

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.033
2.571
Misschien heeft de minimaal opgegeven maat te maken met het soort zaaggeleider dat bij de zaagmachine geleverd wordt.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Heeft iemand ervaring met de elektra beckum bas450D? Ik heb er een gevonden die inclusief transport (een 300km) 875 kost.
Is dat een correcte prijs? Lijkt mij vergelijkbaar aan de rp bs400, dus dan valt de prijs wel mee.
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.758
731
Enschede, Twente
Die machine is volgens mij nog een tijdje als Metabo verkocht, maar daar inmiddels opgevolgd door nieuwere generaties. Ik denk dat de BAS 505 in de buurt komt. Nieuw kost die 2100 euro (in Duitsland waarschijnlijk een stuk minder). Met die prijs in gedachten lijkt me een zeker 20 jaar oude machine voor 875 euro aan de dure kant.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
De machine zelf kost 775, dus 100eur verzending. Ik geloof dat toxiq er een paar jaar geleden een gekocht heeeft vor ong 500eur.
Ik zou verwachten dat die nu dus iets goedkoper is... hoewel antiek duurder wordt met de jaren ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik weet het ook niet meer (precies) maar ergens in die prijsklasse was het wel
Die zaag had een grote tafel

Goedkoper zou ik hem niet verwachten, zulke machines zijn vaak al 20 jaar oud (oid) en worden niet minder waard zolang ze in goede staat zijn
Vaak worden ze zelfs weer iets duurder als de markt voor nieuw spul ook duurder word
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
En ben jij er nog steeds tevreden mee? Het is dan mss wat duurder geworden, maar nog steeds een pak goedkoper dan de bs400.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ja wel
maar de hammer is nog wel wat beter en had voor mij een belangrijke feature, een hendel om het lint te ontspannen
Door artrose kan ik mijn armen moeilijk hoog tillen, dus telkens aan de bovenzijde het lint losdraaien/ontspannen was pijnlijk
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Dat snap ik Toxiq, het gebruiksgemak is belangrijk. Ikzelf heb de ziekte van Bechterew (ontstekingsreuma) dus ik mag mijn lichaam niet te zwaar belasten.
Gelukkig heb je een oplossing gevonden.
 

StijnV

Actieve deelnemer
4 dec 2016
44
1
Misschien is het handig om aan te geven wat je wilt weten of wat je probleem is.
Vooralsnog geen problemen mee, ik heb ze net 2de hands aangeschaft en nog niet gebruikt.
Deze stond te koop en viel binnen mijn budget en daarom heb ik ze gekocht. Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen met deze machine, want ik heb geen ervaring met gelijk welk type lintzaag. Meer is het niet ;-)
 

studioschoemans

Nieuw lid
2 mrt 2017
12
0
Brussel
Neem hier eens een kijkje.
https://www.dbs-machines.be/nl/stockopruiming/

dbs machines is de huidige verdeler van Felder/Hammer groep in Belgie

Ik sprak ze aan op Prowood in Gent afgelopen week over hun stockverkoop van hun lintzagen.

Zelf wil ik in de nabij toekomst een Hammer n4400 of een instapmodel van felder kopen.

Ze vertelde me dat deze deze de merken waren voor ze Felder deden en zkr aan te raden zijn als een lintzaag met kwaliteit en garantie aanwezig
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.