andere draaibank

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
hallo allen

ik heb recent mijn houtdraaibank van Scheppach verkocht en wil nu een andere kopen , er staat bij mij in de buurt een SCM Minimax T124 te koop voor 1500,00 .

Iemand hier ervaring met deze bank ?

Ik hoor graag van jullie

gr Leendert

Ps, ik zag dat hij ook te gebruiken is als metaaldraaibank, altijd makkelijk toch?
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Plus, de Wivamac is ontworpen voor houtdraaien zoals hobbyisten zoals jij en ik dat doen, die Minimax is ontworpen als productiemachine voor trapspijlen. Minimumsnelheid 570 toeren/minuut, bijvoorbeeld. Ik zou zéker voor de Wivamac gaan.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Maar is er wel van te voorzien, maar zo te zien zal dan toch ook de motor vervangen moeten worden.

M.vr.gr. Jan

Omdat het een monofasige motor op 220 Volt met aanloopcondensator is?
Als alle aansluitingen van de wikkelingen naar buiten komen, kan je hem in principe op drie fasen zetten.
Conrad heeft nu ook goedkope (200 euro) monofasige frequentieregelaars in zijn gamma. Je hoeft dus zelfs niet meer op zoek te gaan naar een occasie, die monofaisg ook moeilijk te vinden zijn.
https://www.conrad.be/p/siemens-frequentieregelaar-sinamics-g110-11-kw-198146
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Iedereen bedankt voor de reacties , ik ga toch nog maar eens verder kijken, Ronald Kanne heeft ook veel leuks staan.

gr Leendert
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
In die prijsklasse zou ik voor de twister fu180 gaan (als je een nieuwe wilt). Deze kan je uitbreiden met een extensie als je eens iets groter wil draaien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.