Kistje van pallethout

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Voor de verjaardag van een goede kennis wilden we een boek geven wat hij als cadeautip had verteld. Het gaat over de zoektocht naar het goud wat de Nazi's aan het einde van de tweede wereldoorlog ergens verstopt hebben.
Het is al een oud boek, en we wilden de hard cover versie geven omdat dat toch wat mooier in de kast staat dan de paperback.
De hardcover is alleen als tweede hands verkrijgbaar, en hebben we via e-bay gekocht.
Om het als cadeau te geven, kwam ik op het idee om het in een houten kist te geven zoals wellicht het goud ook opgeslagen is.
Op de zaak vond ik een oud pallet bij het afval en de plankjes hadden de juiste dikte en breedte. En er zat nog genoeg mooie stukken bij om een kist te maken.

Ik heb het hout ruw gelaten en alleen op maat gezaagd.

2018-07-13 08.29.54.jpg

Alle verbindingen zijn met oude spijkers gedaan. Hoe ik aan deze spijkers gekomen ben, weet ik niet. Waarschijnlijk uit een schuur bij mijn vader.
Maar ze zijn een beetje verroest een aangeslagen, dat past mooi bij het kistje!

2018-07-13 09.33.47.jpg

De spijkers zijn langer dan de dikte van hethout, en aan de achterkant heb ik ze omgeslagen. Wat je ook wel bij 200 jaar oude kerkdeuren ziet.
Helaas geen foto van....

2018-07-13 09.19.32.jpg

Met een grof schuurpapier heb ik de ergste splinters er af gehaald, en daardoor kreeg de kist een prettige aanraking. Wel ruw, maar niet scherp.

Via internet heb ik een plaatje van een Duitse adelaar gevonden, die geprint, uitgesneden, en als spuitmal gebruikt.
De spuitmal heb ik met spuitlijm op de kist geplakt zodat de verf niet onder de mal zou lopen. Met zwarte verf heb ik de adelaar op de kist gespoten. De spuitlijm wordt niet echt hard, dus de mal kon ik er makkelijk af pulken.

En dit is dan het resultaat geworden:

2018-07-13 17.59.48.jpg

2018-07-13 17.59.59.jpg

Al met al was het leuk om te doen, en de ontvanger was er heel blij en verrast mee.
Het houtwerk wat twee uur werk, en het logo en spuiten nog een uur.
 
P

Pel

Guest
Mooi idee Raymond, eens wat anders als het gewone papiertje om een boek.

Groet Pel.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
ALtijd mooi om pallets voor iets leuks te gebruiken, originele verpakking! Geeft een kado echt een persoonlijke touch.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.