Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 61
    Chapeau inderdaad! kun je echt trots op zijn. Leuk om zo te volgen van een afstand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944 Bekijk Berichten
    Dat ziet er goed uit. Loopt het lint voldoende strak of zit er iets van bibberwaas in?
    Het lint loopt strak. Enige bibberwaas bij vrijloop maar zodra er hout in contact met het lint komt dan loopt deze tegen de geleiders en strak. Ik zit nog wel te klooien met de fietsbanden. Eerst had ik 16" banden erop liggen, deze bolden omhoog bij hard toerental: moest 14" zijn. Deze speciaal besteld en erom gelegd, dat gaat goed maar aan het eind van de trunions zag ik dat het lint op het bovenwiel op het hout liep en de fietsband er bijna af was...
    Wellicht dat ik er maar eens een likje epoxy onder ga doen... Of voor 12" banden ga..

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Waarschijnlijk wringt er iets aan het bovenwiel. Als het wiel radiaal mooi zuiver loopt dan kan er nog een wobble inzitten, een zijdelingse uitslag. Dat lichtelijk heen en weer bewegen kan de fietsband meenemen. Het hoeft maar een klein beetje beweging te zijn maar met die hoge toerentallen telt het wel door.

Het bovenwiel en onderwiel afgelopen week weer opnieuw bewerkt. Samen op elkaar gespannen en gedraaid, zo met de beitel beide netjes rond en cilindrisch gekregen.
    Het lint loopt nu een stuk rustiger over de zaag.
    Verder deze week nog een aan/uit knop gemonteerd, veiligheid is ook belangrijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdvR Bekijk Berichten
    Het bovenwiel en onderwiel afgelopen week weer opnieuw bewerkt. Samen op elkaar gespannen en gedraaid, zo met de beitel beide netjes rond en cilindrisch gekregen.
    Het lint loopt nu een stuk rustiger over de zaag.
    Verder deze week nog een aan/uit knop gemonteerd, veiligheid is ook belangrijk.

Prima idee zo een stop (mis ik op mijn N3800) maar ik zou meteen die gele "schouders" eraf slijpen...in nood moet je vanuit elke hoek/positie erop kunnen drukken.
    Beter Duur Dan Niet Te Koop

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Zo'n stopknop is een zeer nuttig toevoegsel, zeker als die op een plaats zit die makkelijk bereikbaar is bij de normale zaaghandelingen. Ik heb het vermoeden dat de knop op de foto in de "uit" stand is afgebeeld. Om de zaag aan te zetten moet je de rode knop uittrekken. Dan steekt die boven die gele strippen uit. Met een klap van bijvoorbeeld een vlakke hand is die dan snel ingedrukt. Het ziet er naar uit dat die beveiliging er los op bevestigd is. Door de schakelaar los te nemen kun je waarschijnlijk zonder problemen die beveiging verwijderen mocht je er last van hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944 Bekijk Berichten
    Zo'n stopknop is een zeer nuttig toevoegsel, zeker als die op een plaats zit die makkelijk bereikbaar is bij de normale zaaghandelingen. Ik heb het vermoeden dat de knop op de foto in de "uit" stand is afgebeeld. Om de zaag aan te zetten moet je de rode knop uittrekken. Dan steekt die boven die gele strippen uit. Met een klap van bijvoorbeeld een vlakke hand is die dan snel ingedrukt. Het ziet er naar uit dat die beveiliging er los op bevestigd is. Door de schakelaar los te nemen kun je waarschijnlijk zonder problemen die beveiging verwijderen mocht je er last van hebben.
    Nu ik beter kijk denk ik dat je gelijk hebt...dan zou ik die schouders laten zitten want in uitgetrokken toestand lijkt hij kwetsbaarder voor stoten tijdens het werk.

2 maal dezelfde posts sorry
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 12-10-18 om 21:20.

Correct heren, de zaag staat nu ‘uit’. Als je goed kijkt staat er rechts ook de afbeeding met on/ein en een uitgetrokken knop. Werkt in ieder geval prima. Lekker uitrammen als je klaar bent en een bewuste handeling om hem aan te zetten, dat doe je niet zomaar!

En door...

tafel-ondersteuning-en-verstelling

Forum Rechten