Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Even bijpraten

Oei Jaap!

Dat is niet al te best zo'n pees vergt een langdurig herstel proces. Voorlopig maar even rustig aan doen.
    We zien elkaar binnenkort wel weer.

groetnis, Roeland

Beterschap Jaap!
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Nadat ik zelf lang niet actief hier ben geweest, is dit het eerste stukje wat ik lees.....vandaar de laatste reactie, maar Jaap's verhaal is ook lang nog niet achter de rug.
    Jaap wat een ellende zeg. Wat moet ik me bij het verkeerd afstappen van de MTB voorstellen? Een echte valpartij, of gewoon lullig je clickpedalen niet losgeschoten? Zelf eens gehad. Sta met iemand te kletsen zet mijn rechtervoet op de grond. Linker voet laat ik ingeklikt zitten. Onder het kletsen wil ik mijn linker voet op de grond zetten en vergeet dat die ingeklikt zit. Val van mijn gesprekspartner af, dus die kon me ook niet opvangen. Gelukkig alleen wat blauwe plekken enzo, maar dat zijn toch momenten die behoorlijk fout kunnen aflopen.
    Beterschap!

Wat betreft je glaskabel....Ik vraag me bijna af of dat nut heeft? Ik heb hier in Noorwegen gewoon een 4G router staan. In 2007 was er geen koper vrij kon ik geen internet krijgen, toen heb ik dit als nood genomen (toen nog traag) maar nu gaat het prima. Heb ze hier ook hard uitgelachen toen ze 3 jaar geleden glas gingen leggen. De investering was 't me niet waard. Ik kan toch niet sneller lezen.
    Goed gereedschap is het halve werk.
    Ik heb dus niks aan goed gereedschap, ik houd niet van half werk.

Het gaat weer aardig de goede kant op lemen . Loop in huis zonder brace en moet oefenen met buigen. Ben ook weer aan het werk, wordt alleen keurig door mijn compagnon gehaald en gebracht.

Dat je een glasvezelaansluiting weggelachen hebt vind ik wel een beetje dom. Als je je woning huurt is het aan de verhuurder, maar als je eigenaar bent lijkt me je keuze in de toekomst niet zo handig. 4G blijft vergeleken met glas wel een beetje prutswerk. Het werkt wel, maar het wordt alleen beter als de afstand korter wordt of het zendvermogen omhoog gaat. Dat laatste gaat niet gebeuren omdat iedereen zo'n ding aan het oor heeft. 5G is voor het buitengebied ook niet de oplossing, want voor de hogere snelheden moet je naar de hogere zendfrequenties. Die hebben veel minder bereik en komen niet door muren etc. Een 4G antenne haalt een bereik van 4 km, een 5G op snelheid haalt geen 800 meter. Dat betekent tot 9 keer toe meer antennes; die komen er voorlopig echt niet in het buitengebied; die moeten overigens aangesloten worden met glasvezel.

Wij hebben nu in huis deels helemaal geen verbinding en moeten om mobiel te bellen bij een bepaald raam staan, of naar buiten...
    Elke 18 maanden verdubbelt onze behoefte aan bandbreedte ..... daar is uiteindelijk maar 1 oplossing voor en dat is glasvezel. En het gaat hard, 10 jaar geleden had niemand een smartphone ....

In Rotterdam krijgt binnenkort iedereen glasvezel gefinancierd door een rijke Schot. Niet voor beter tv kijken etc, maar voor alle diensten in de toekomst m.b.t. zorg, onderwijs en werk. Diensten waar de uploadsnelheid net zo belangrijk is als de download.

Waarde creëer je aan infrastructuur, vroeger de havens aan de zee en de rivieren, daarna aan de spoorwegen, tegenwoordig de snelwegen en steeds meer aan de digitale snelweg. Het grote internetknooppunt in Amsterdam, de AMX, creëert op dit moment al bijna even veel werkgelegenheid als heel Schiphol.

Maar nu kom ik wel erg op mijn stokpaardje .....

jaap
    Laatst gewijzigd door jaap; 09-09-18 om 12:15.

+1

misschien is 4g beter tussen de sparren dan in Friesland:-)

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Dat je een glasvezelaansluiting weggelachen hebt vind ik wel een beetje dom.
    Je vleit me .

Dat die bandbreedte behoefte stijgt merk ik niks van. Ik verbruik zo'n 30GB per maand en dat doe ik al jaren.
    Ik moet wel even iets rechtzetten: ik heb wel een 4G router, maar de verbinding is nog 3G hier ter plekke. Zal ooit wel 4G worden.

Als ik huurde hadden ze het mogen aanleggen, maar was ik het niet gaan gebruiken. Abonnementskosten zijn me te hoog voor iets wat ik niet nodig heb.
    Ik kon beter TV beeld krijgen zeiden ze.....ik had in NL al jaren geen TV meer.
    Vaste telefoon was ook kraakhelder probeerde ie nog. Wat moet ik met een vaste telefoon, als ik een mobiel heb? Toen ik dat wel nog had en mijn vaste telefoonnummer opgaf, bellen ze je 2 dagen later gewoon naar je mobiel.
    Dan was er nog een argument dat mijn huis meer waard zou zijn bij verkoop. Lachuh, die meerprijs heb ik dan 8x betaald aan aansluitkiosten en te hoog abonnements geld.
    Denk niet dat een potentiële koper wegloopt.... die laat in zijn rose roes gewoon glas aanleggen als de koop gesloten is.

Maar wat me het meest tegen de borst stuitte is de 'dugnad' dat betekent dat je mee moest helpen met de aanleg. Graafwerk, uitrollen van dat glas enzo.
    Dus ik moet zelf het werk doen, zodat de provider geld kan verdienen?? Ik wil best mensen helpen, maar geen commerciële bedrijven.
    Ik zie het eigenlijk als zwartwerk. En iemand die een klusje doet en daar een paar knaken voor krijgt, prima. Maar een miljoenenbedrijf die mensen laat werken voor wat korting op de aansluiting. Nei takk!

En stokpaardjes? LOL heb nogal wat jaren gewerkt bij KPN Telecom........o.a aanleg van.........fiber. Naar grote bedrijven en nieuwbouwwijken. (en dan de truc om een groot bedrijf de aanleg te laten betalen zodat de woonwijk kon meeliften)
    Nee hoor ik vermaak mij prima met mijn draadloze internet. Als ik op vakantie ga neem ik mijn router mee en heb gewoon mijn eigen veilige verbinding.
    Goed gereedschap is het halve werk.
    Ik heb dus niks aan goed gereedschap, ik houd niet van half werk.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Grappige discussie over glasvezel op het platteland… Ik woon in het centrum van Enschede (toch geen kleine stad) en daar ligt GEEN glasvezel. Althans niet buiten een aantal wooncomplexen van corporaties. Wat blijkt? De gemeente vraagt aan bedrijven die willen graven om gv aan te leggen een vergoeding van 350 euro per vierkante meter voor het herstel van de bestrating (ruim vijftien jaar geleden is het centrum 'opgewaardeerd' met klinkers en karrensporen van chinees graniet; dat schijnt duurder te zijn dan asfalt en trottoirtegels).
    Voor de rond de 1800 aansluitingen die een provider maximaal zou kunnen exploiteren (die nog geen gv hebben dus) moet-ie tenminste 1,2 miljoen euro EXTRA uitgeven voor de aanleg (de kosten die de gemeente in rekening brengt). Dat doet zo'n bedrijf niet, logisch — want is nooit terug te verdienen.

De rest van de stad heeft trouwens wel gv, en het buitengebied inmiddels ook grotendeels — gesubsidieerd door provincie en Brussel.

Ik heb heel hard geprobeerd om het toch voor elkaar te krijgen door verschillende partijen bij elkaar te brengen, maar uiteindelijk gaat het gewoon niet lukken. De gemeente gaat niet bijbetalen omdat zulks zou verstoten tegen EU regels (dan moeten ze de koper– en kabeljongens ook geld geven) & het uitgangspunt dat er toch iets van solidariteit zou moeten zijn als het gaat om infra aanleggen in wijken en centrum schijnt niet te tellen (ik mag 'meebetalen' aan parken en kinderboerderijen in wijken waar ik nooit kom, dat wel).

Wat ik wel zou kunnen doen is zelf laten aanleggen. Op de hoek van de straat ligt een ton onder de grond waar ze zo kunnen insplitsen. Tot mijn meterkast kost het dan 8000 euro. Duh.

Einde rant.

@rinus, helaas, tussen de bomen is draadloos een stuk slechter dan over de friese meren ...
    @lemen, graag gedaan. Maar zonder gekheid, wel bijzonder geregeld dat je zelf moet graven etc. Ben wel benieuwd wat een aansluiting dan kost. En leuk dat je in glasvezel gewerkt hebt en de streken van de grote bedrijven hebt leren kennen. Europa zit te springen om mensen die glasvezel aan kunnen leggen, je zou zo weer aan de bak kunnen; maar volgens heb je het prima naar je zin tussen de sparren.
    @Bert vanderVeen, snap dat je gefrustreerd raakt van zo'n gemeente, wel dure stenen en geen infra.

We gaan weer over op hout, is ook wel eens warrig, dwars, tegendraads, maar altijd mooi....

jaap

We gaan weer over op hout, is ook wel eens warrig, dwars, tegendraads, maar altijd mooi....
    Thats the question... houtvezel of glasvezel...
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Ik mag wel hopen dat je HOUTEN krukken gebruikt ondertussen
    Hahahaha...

Had ik het geweten Jaap, dan was ik even op ziekenbezoek gekomen. Ben net terug van 2 weken in recreatiewoning in Terherne. Beterschap kerel en ik hoop je weer te zien in Zutphen !
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten