Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

even voorstellen en opzoek naar een dupliceerfrees

Goede morgen allemaal.
    Bij deze wil ik me even voorstellen. Ik ben 36 en van uit origine werkzaam in de advies wereld. mijn grootvader was meubelmaken er mijn andere grootvader smid. Intressen slaan meestal een generatie over vandaar dat ik de gelukkige ben om in beide vakgebieden geinteresseerd te zijn 8-)

nu maak ik plaatwerk voor klasieke auto's op houten mallen

dit is een voorbeeld van wat ik maak veel al wat kleinere onderdelen zijn eveneens met de hand te vormen echter is het kloppen over een mal verreweg het gemakkelijkst.

graag zou ik enkele vormen willen proberen over een houtenmal, het probleem is dat ik niet beschik over een hout dupliceerfrees om ornamenent en of objecten te dupliceren in hout om daarover bv alu te kloppen.

hopelijk kan ik hier met iemand over gedachte wisselen cq testen.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: even voorstellen en opzoek naar een dupliceerfrees

welkom, waar in ons mooie landje woon je?

Ieder onderdeel van de mal heeft toch een andere vorm? Als je de vorm van een onderdeel over wil brengen op hout met een kopieerfrees dan moet je eigenlijk je onderdeel doorsnijden in reepjes om met een kopieerfrees dat profiel na te kunnen maken. Want een kopieerfrees werkt alleen maar in het platte vlak. Voor 3D frezen kan je beter gaan denken aan een CNC frees die massieve vormen kan maken en een flinke cursus CNC-modelleren/programeren. Of wellicht goedkoper alleen de cursus en iemand zoeken die voor jouw je geschreven programma's wil uitvoeren. Of begrijp ik nog niet helemaal wat je wil?

in de buurt van zoetermeer

het geen wat ik wil is meer een copy carver achtig iets zoals gemini die levert

http://www.wood-carver.com/

om hier eens mee te testen

heeft iemand iets soorts gelijks
    ?

Athanor
    Guest

Ik heb niet zoiets, maar onlangs is een pantograaf oplossing op het forum gezet, misschien dat dit je helpt bij je orientatie? Zie:

http://woodworking.nl/viewtopic.php?f=1&t=2491

Succes,

Fons

is een mooi ding maar ben opzoek naar iets wat 3D aan kan

Hoi John F, welkom op ons forum.
    Ik denk dat Fons aardig in de richting zit met een pantograaf te noemen.
    Misschien is dit iets voor je: http://www.dust-n-shavings.com/tools-fo ... pantograph
    Ad

John,

even ter verduidelijking: wil je nu die 'platen' produceren zoals in bovenstaande foto staan? Of wil je een massief houten mal maken om overheen te kloppen?

Als het gaat om die platen die in verhouding tot elkaar geschaald moeten worden heb je toch geen 3d functie nodig?

Forum Rechten