Haakse schuurmachine

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Heren en natuurlijk ook vrouwelijke forumleden,

Ik ben op zoek naar een haakse schuurmachine om uitgeharde epoxy te schuren in kleine ruimtes. Ik heb een fein delta machine en daarmee kom ik niet makkelijk in de lastige plekjes.
Mijn festool rotex 90 is veel te groot. IK dacht zelf aan een proxxon lhw. https://www.kruis.nl/electrisch/proxxon-modelbouw/schuurmachine/proxxon-langhals-haakse-slijper-lhw
Meestal is het maar enkele kleine stukjes achter elkaar. Er komt waarschijnlijk een klus aan waar ik toch wel een week epoxy moet schuren na houtrotherstel. Ik twijfel of deze machine niet te licht is. 50mm diameter schuurschijf is echt het maximum.
Wie weet er nog een ander merk?
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Dit ziet er goed uit voor het voet het gebruik wat je bedoeld
En gewoon niet te hart duwen
Mvg Leroy
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Op perslucht is inderdaad veel meer keus. Ik heb niet de behoefte om met een compressor op een steiger te klimmen. Ik zoek het in de 230 volt. De ddor Jurriaan bedoelde verbruikt 160 liter per minuut. Tel daar maar een flinke reserve bij vanwege lekkage ed. Dan kom je toch uit op een flinke compressor. Prima oplossing voor in de werkplaats. IK heb geen zin op zo'n zwaar ding ook nog mee te slepen.
 

Timon

Nieuw lid
31 jul 2015
7
0
Ik heb de Proxxon alleen als polijstmachine gebruikt zien worden.
Als je dan toch die hoek in gaat kan je ook naar de Rupes nano Ibrid kijken. (wel een dure optie overigens)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Voor dat soort kleine sterke machines op 220, kom je bij pferd of suhner uit. Heel goed en ook zo geprijsd.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Die Rupes is een hele mooie oplossing. Pferd heeft ook hele mooie oplossingen. Ik heb een (tijdelijke) beslissing genomen en de proxxon besteld.
Deze machine is 85 euro per stuk. Scheelt iets met de Rupes (meer dan 500 euro voor de set) Gaat de proxxon kapot dan schaffen we wel een andere
aan. Een andere oplossing zou een rechte stiftslijper met een flexibele as met haaks opzetstuk. We gaan het zien.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey Wim
Gefeliciteerd met je keuze
Hou ons op de hoogte
Of deze machine werkt
Mvg Leroy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.