zwevende loungebank maken

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
Hallo,
ik wil deze bank maken voor op ons terras maar in kleinere versie. Langste zijde 160cm op 100cm. De leuning aan de lange zijde wil ik 120cm ver laten komen, niet over de gehele lengte. aan de korte zijde wil ik een leuning van 60cm.
welke constructie is het beste voor dit zwevende effect? Belangrijk voor mij is dat de kat er nog onderdoor kan, alsook het egeltje dat elke dag op ons terras langs komt :eek:
ik wil werken douglas hout gebruiken

bank.jpg
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De poten zullen bij de afgebeelde bank een stuk naar binnen uit het zicht zitten.
Maar door de lengte en gewicht van de bank is het geen probleem om op het puntje van de zitting voorbij de poot te zitten.
Deze zal niet omkiepen.
Maar aangezien jij veel kleinere maten wil maken en de poten uit het zicht bestaat de kans dat de bank omkiept indien er iemand op het einde gaat zitten.
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Poten (mat)zwart maken en ze zullen bijna niet opvallen
En idd bij een kleinere afmeting van de bank iets verder naar buiten plaatsen.
Kun je proefondervindelijk vast stellen of de bank gaat kieperen.
 

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
Ik zou hem op wielen zetten, kan met hetzelfde effect ;)

Merci, ik heb hier nog wat verder over nagedacht en kwam toen op het idee om 2 modules te maken van 100x60cm op wielen. Ik kan ze dan samen in een hoek zetten zodat ik een ligbed voor mijzelf heb. Maar als er bezoek is, kan ik ze uit elkaar rollen en heb ik 2 zitbanken. Leuk idee, toch?
 

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
ik zou 2 losse elementen maken van 60x100 cm die je samen in een hoek kan zetten.
ik dacht om bij beide banken een rugleuning te maken van 60 of 80 cm, dus niet over de gehele lengte. zoals op de foto hierboven. ik vind dat wel elegant en je hebt toch een rugleuning nodig
 

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
231
69
Bekijk bijlage 79213

heel simplistisch getekend, zoiets dus - zie bijlage
ik twijfel wel nog of die hoek dan lekker zit. Ik wil ook lekker languit kunnen liggen met een boek
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.