Even voorstellen: Joep uit Ermelo

Joepbisschops

Actieve deelnemer
29 jun 2018
146
41
Ermelo
www.youphoutbewerking.nl
Ik kijk nu sinds een aantal weken rond op dit forum en aangezien ik op zoek ben naar mensen in mijn omgeving die met houtbewerking bezig zijn, stel ik mezelf graag voor.

Ik ben Joep en sinds een half jaar meer geïnteresseerd geraakt in houtbewerking. Ik heb in het verleden zelf een set luidsprekers gemaakt uit MDF en wat kleinere dingen (een schrijftafeltje voor mijn kinderen van meubelpanelen en een lage kast/bank van underlayment).

Afgelopen jaar heb ik echter een speelhuisje voor mijn kinderen gemaakt, op basis van verschillende ontwerpen op internet. Hierin zaten geen hele ingewikkelde houtbewerkingstechnieken, maar ik heb hierbij wel veel met hout gewerkt en zaken geleerd rondom zagen met een afkortzaag, houtschroeven en het maken van een schuin dak met windveren en shingles. Met de inrichting van het huisje kwam ik met andere houttechnieken in aanraking (halfhout verbinding).

Recent heb ik een tafelzaag (Elektra Beckum TKHS 315) en een vlak- en vandiktebank (Roda DYMC-8) gekocht, en een goedkope bovenfrees. Ik heb ook een planning gemaakt voor een aantal grotere en kleinere projecten. Ik heb daarnaast wat gedroogd beukenhout gekocht en een ben een Stanley schaaf aan het opknappen. De eerste projecten zijn:
- Horren voor de kinderkamers
- Hangende kaptafel/ plank met spiegel
- Krukje van beukenhout (sushi krukje)
- Luiken voor het speelhuisje
- Werkbank (Naked Woodworker) van vurenhout
- Kast met lades voor de werkplaats.
- Kastje voor mijn dochter voor het ophangen van haar jurkjes
- Inrichten rest van de werkplaats

Ik heb een deel van een standaard garage beschikbaar. Effectief een ruimte van 3 bij 6, waarvan ik nu actief 3 x 3 gebruik.

Ik ben vooral op zoek naar andere houtbewerkers in de buurt van Ermelo (Amersfoort, Flevoland, Apeldoorn, Zwolle) om eens mee af te spreken en tips mee te kunnen uitwisselen. Ik denk me vooral te gaan richten op houtverbindingen en het maken van meubels.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Joep, er zullen heel zeker forumleden zijn is jou regio waar je gedachten mee kunt wisselen, of jou advies kunnen geven.

Groet Pel.
 

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Leuk om te lezen waar je mee bezig bent, qua profesionaltieit van werk zit ik volgens mij ongeveer in dezelfde fase als jij. Ik ben van plan wat losse cursussen te volgen, wellicht voor jou ook interessant? Ik woon trouwens in Barneveld dus in de buurt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.