Messen voor vlakbank - Welk merk?

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Hallo, ik heb onlangs een Inca vlakbank aangeschaft en daarbij kreeg ik 1 set messen, maar deze bleken later helemaal niet te passen. Ik vroeg me af of iemand enig idee heeft van welk merk deze zijn. Er staat alleen een logo op, geen naam.

IMG_7083.jpg

En zou zoiets nog waarde voor iemand anders kunnen hebben?
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Lengte, breedte en dikte van het mes bepalen in welk blok ze passen. Eventuele stelsleufjes zijn er meestal wel in te slijpen.
Op marktplaats te koop zetten.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Het ligt aan de maten van de messen en waar zitten de gaten/gleuven.
Het handigst is denk ik om een foto van het hele mes te maken de maten er bij vermelden, mensen die een machine hebben waar ze dan inpassen melden zich dan wel.
Waarde is denk ik lastig, zijn de messen nog nieuw te verkrijgen zal de waarde lager zijn dan als ze niet meer verkrijgbaar zijn.

Tijdje terug een set messen aangeschaft voor een oude Kity (waar geen nieuwe messen meer voor te koop zijn) en daar was ik 15 euro voor kwijt.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Dank. De afmetingen zijn 2.8mm dik, 27mm hoog, 26.5cm lang. Er zitten geen gaten/gleuven in. Wel loopt 1 korte kant schuin af. Is dat een gangbare maat?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.