Schaal van gevlamd esdoorn

P

Pel

Guest
Schaal van gevlamd esdoorn, 4.5 cm hoog 27 cm doorsnede afgewerkt met shellawax. Heb de tip van Jurriaan ter harte genomen om er een plankje met een pen op te lijmen. Zodat ik het hout optimaal kon gebruiken, esdoorn laat zich heel goed draaien.

Groet Pel.

Schaal gevlamd esdoorn 1.jpg

gevlamd esdoorn 2.jpg

gevlamd esdoorn 3.jpg

gevlamd esdoorn 4.jpg

gevlamd esdoorn 5.jpg

gevlamd esdoorn 6.jpg

gevlamd esdoorn 7.jpg
 
P

Pel

Guest
Als je complimenten krijgt van topdraaiers streelt dat om eerlijk te zijn toch mijn ego.:)

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
mooie schaal, strak ontwerp! En inderdaad is werken met esdoorn geen straf. Was de plank al winddroog? En zo te zien een plank aardig uit het midden van de stam.

Het is verlijmd Jac, ik had een stuk esdoorn van ± 14 cm breed en ± 80 cm lang, van de buitenkant van de boom, het verschil met het spint zie je bij esdoorn niet het is alleen wat zachter. Ik heb nog een stukje over wat ik ook weer verlijmd heb, ik denk dat ik er een kleine vaas van ga draaien. Ik moet meters maken is mij gezegd.:)

Groet Pel.

SDC12345.jpg

SDC12346.jpg
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Mooie schaal, in vind alleen het gevlamde wat weggevallen. Met een olie was deze tekening denk ik meer geaccentueerd. (of het komt door de foto dat kan natuurlijk ook)
 
P

Pel

Guest
Mooie schaal, in vind alleen het gevlamde wat weggevallen. Met een olie was deze tekening denk ik meer geaccentueerd. (of het komt door de foto dat kan natuurlijk ook)

Ik ben geen fotograaf, ben al blij dat ik een foto klaar krijg.

Groet Pel.
 

vanboomtotbeeld

Actieve deelnemer
17 apr 2018
213
17
Hengelo Gld
www.vanboomtotbeeld.nl
Ik mag het natuurlijk niet op afstand beoordelen, maar bij nadere beschouwing vind ik de kleur en tekening méér op essen lijken dan op esdoorn. Die laatste heeft toch minder zichtbare jaarringen?
Maar ik ga uitsluitend op de foto's en jouw beschrijving af. Ik ben benieuwd??
 
P

Pel

Guest
Nou Jac, ik heb het gekocht als gevlamd esdoorn van Rick Masavehout, en ik heb hier ook gewoon essen liggen het verschil is duidelijk te zien. Ik heb er nog een foto van gemaakt maar ik ben geen fotograaf ik kan het ding aan zetten foto maken en uit zetten. Het ligt er maar net aan hoe je er tegen aan kijkt om die dieptewerking te zien.

Groet Pel.

SDC12359.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

vanboomtotbeeld

Actieve deelnemer
17 apr 2018
213
17
Hengelo Gld
www.vanboomtotbeeld.nl
Nou Jac, ik heb het gekocht als gevlamd esdoorn van Rick Masavehout, en ik heb hier ook gewoon essen liggen het verschil is duidelijk te zien. Ik heb er nog een foto van gemaakt maar ik ben geen fotograaf ik kan het ding aan zetten foto maken en uit zetten. Het ligt er maar net aan hoe je er tegen aan kijkt om die dieptewerking te zien.

Groet Pel.

Bekijk bijlage 79085
Pel, bedankt. Je laatste foto is overtuigend, ook voor mij als scepticus. Esdoorn, heel mooie dieptewerking. En je fotografische kwaliteit is best in orde, als je de flitser maar uitgeschakeld laat. Tot het volgende draaiwerk,
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.