Duitse "Tischlerplatte"

Jolly-Roger1982

Nieuw lid
9 apr 2017
24
0
Drenthe
Besten. Ik heb zo'n 15 jaar geleden in Duitsland mijn opleiding tot meubelmaker gedaan. Nu wil ik voor een nieuw project zogenaamde "Tischlerplatten" gaan gebruiken omdat deze ten opzichte van de gangbare plaatmaterialen veel voordelen bied.

Doch na veelvuldig zoeken lijkt het er op dat dit soort plaatmateriaal in NL niet te koop is of ik heb de juiste vertaling/benaming nog niet gevonden.

Wie kan mij dus vertellen hoe je deze platen in het Nederlands noemt en of ze hier ook te koop zijn?

https://goo.gl/images/tGbu3C

Bvd.

Jeroen
 

lemming

Actieve deelnemer
19 jul 2011
28
6
Dit is te koop bij bijvoorbeeld Leeuwerik plaatmateriaal maar die en alle branchegenoten die ik ken verkopen alleen aan bedrijven. Het lastige is er als particulier aan te komen.
 

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
j ezou ook een drielagenplaat kunnen gebruiken , dat is massief triplex uit een houtsoort
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Dit is te koop bij bijvoorbeeld Leeuwerik plaatmateriaal maar die en alle branchegenoten die ik ken verkopen alleen aan bedrijven. Het lastige is er als particulier aan te komen.

Als dat het probleem is dan is er zeer waarschijnlijk iemand op het forum die daar in wil bemiddelen. Wel extra gedoe, maar beter gedoe dan onmogelijk:)
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Meubelplaat wordt nauwelijks nog gebruikt in de meubel industrie die zijn over gegaan op fineer op mdf
wat is voor jouw het grote voordeel van deze plaat?

ten opzichten van bijvoorbeeld multiplex of gefineerd mdf
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.