TIP: Laagste prijsgarantie Hornbach op Bosch PTS10 zaagtafel

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Hallo allen,

Voor degene die op zoek zijn naar een Bosch PTS 10T, kan ik aanraden om naar Hornbach te gaan. De prijs bij Hornbach was 369 euro. Momenteel is de machine bij Praxis voor 359. Hornbach heeft een regeling dat je dan de machine krijgt voor de prijs van Praxis minus 10%. In dit geval voor 323. Ik heb de machine net in huis gehaald.

Morgen het cadeautje maar verder uitpakken.

Groet,

Ad
 

Bijlagen

  • Bosch PTS10T.jpg
    Bosch PTS10T.jpg
    84,7 KB · Weergaven: 781

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Ik kan de het bericht niet verwijderen. Het cadeau heb ik niet uitgepakt. Op een of andere manier toch te overhaast gekocht. Ik had een aantal positieve reviews gelezen. Echter gisteren en vandaag toch ook een aantal sterk negatieve over stof, de motorproblemen etc.. Nu weet ik wel dat is de mening van enkelen en er zullen ook zeker tevreden gebruikers zijn. Maar ik heb besloten om de machine terug te brengen.

Ik ga alsnog wel een zaagtafel kopen, maar dan een Dewalt 745. Die wordt allom geprezen en zal ook best negatieve kanten hebben, maar je moet toch wat.

Groet,

Ad
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Doe wat je niet laten kunt, maar ik gebruik de PTS10 al een aantal jaren naar tevredenheid - ook nu er een complete Inca Compact naast staat ;-) Het probleem van stofophoping heb ik opgelost door de (flimsy) bodemplaat er gewoon af te halen - het stof valt dan naar beneden en kan eenvoudig opgezogen worden.
 
P

Pel

Guest
Aan iedere zaag of machine zitten voor en nadelen, je hebt positieve reviers en negatieven, als je je laat leiden door de negatieve dan kom je denk ik tijd tekort. over de Dewalt zijn ook negatieve reactie's te vinden. Het is maar net wat je van een zaag verwacht, als je een top zaag wilt kopen die op een honderdste van een millimeter zaagt, waar weinig nadelen aan zitten, dan ben je wel wat meer kwijt dan die ± €600 wat die Dewalt kost. Maar met alle respect het is natuurlijk jou keus.

Groet Pel.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik heb ook lange tijd onderzocht welke zaagtafel nu het beste uit de bus kwam, gebaseerd op gebruikersverhalen en positieve/negatieve reviews. Ik ben daarom ook voorbij de PTS 10 gegaan maar ik denk dat die machine voor die prijs nog eigenlijk best wel een goede keuze is.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de metabo ts 254 vanwege de mooie zaaghoogte, mobiliteit en bouwkwaliteit (vind ik, voor dat geld). Ook over die machine vind je negatieve reviews maar mijns inziens in verhouding toch wat minder.
 
P

Pel

Guest
Ik heb ook al jaren die Metabo Wilco, tot volle tevredenheid, hij maakt wat veel lawaai om maar een minpuntje te noemen, en zo kan ik er nog enkele noemen. Maar prijs kwaliteit zijn deze zagen zondermeer goed te noemen.

Groet Pel.
 

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Het blijft inderdaad een moeilijk kiezen. Ik vond echter dat ik bij de PTS 10 toch te veel in een opwelling gehandeld had. Ik volg zeker niet altijd de negatieve reviews. Ik rij met een auto die ook heel veel negatieve reviews heeft, maar die bevalt mij prima. Heb inmiddels ook nog naar de Metabo gekeken. Dat ziet er ook goed uit, maar is toch al snel weer 100 tot 200 euro duurder, dan de DW745. Ik heb nog niks besteld, dus nog maar eens even puzzelen. Voor de DW745 pleit vind ik, wel het mooie fence systeem. Heb nog niet gekeken hoe dat bij de Metabo zit. Lawaai maakt me niet zoveel uit. Sta toch geen uren te zagen en ook niet op momenten, dat er kinderen in de buurt slapen.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik heb ook al jaren die Metabo Wilco, tot volle tevredenheid, hij maakt wat veel lawaai om maar een minpuntje te noemen, en zo kan ik er nog enkele noemen. Maar prijs kwaliteit zijn deze zagen zondermeer goed te noemen.

Groet Pel.

Grappig, ik vond het lawaai van de zaag toen ik het voor het eerst aanzette aangenaam laag...;) Maar ik ben misschien ook niet veel gewend wat betreft stille machines. Zo zie je maar weer hoe verschillend de invalshoeken kunnen zijn. :cool:
 

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
393
113
Zuidoost Brabant
Hallo allen,

Voor degene die op zoek zijn naar een Bosch PTS 10T, kan ik aanraden om naar Hornbach te gaan. De prijs bij Hornbach was 369 euro. Momenteel is de machine bij Praxis voor 359. Hornbach heeft een regeling dat je dan de machine krijgt voor de prijs van Praxis minus 10%. In dit geval voor 323. Ik heb de machine net in huis gehaald.

Morgen het cadeautje maar verder uitpakken.

Groet,

Ad

Bosch PTS 10 T is tm 29 september te koop bij Van Cranenbroek voor € 215
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Hoe nauwkeurig is de Bosch PTS10? In vergelijking met bv een Inca, die ik nu heb. Het is immers een groene en geen blauwe bosch. Blijft de hoogte, hoek, geleider of wat dan ook goed ingestelt staan als je ermee aan de slag gaat?

Het nadeel van de Inca vind ik dat het blad niet omhoog/naar beneden gaat, maar de hele tafel. Je kunt geen goede, vaste outfeedtafel maken.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Die is een stuk minder nauwkeurig en de stofafzuiging is ook minder. Had jij zo’n langsgeleider met fijnafstelling? Dat werkt veel beter dan de Bosch. Daarnaast heeft de slechte stofafzuiging nog een probleem: er blijft stof op de motor liggen, waardoor deze oververhit raakt. De Bosch heeft wel meer vermogen. Mijn inschatting is dat jij niet tevreden gaat zijn met een PTS10, maar dat je dan naar de GTS 10 XC gaan. Of natuurlijk een soortgelijke machine van Dewalt of een ander merk.

Zoek eens op een lineaire actuator en dan kun je een outfeedtafel maken die in hoogte kan veranderen.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Hoe nauwkeurig is de Bosch PTS10? In vergelijking met bv een Inca, die ik nu heb. Het is immers een groene en geen blauwe bosch. Blijft de hoogte, hoek, geleider of wat dan ook goed ingestelt staan als je ermee aan de slag gaat?

Het nadeel van de Inca vind ik dat het blad niet omhoog/naar beneden gaat, maar de hele tafel. Je kunt geen goede, vaste outfeedtafel maken.

Van de Bosch weet ik niets, maar voor de Inca kun je wel een aardige vaste outfeed tafel maken door een gleuf te maken in een plank/plaat zodat hij precies tussen de tafel en de rail past. Zie hieronder een voorbeeld (niet mijne, maar heb dezelfde oplossing). Of zaag je echt grotere planken op je Inca waarvoor dit ook niet voldoet?

download.jpg
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
@L.N. ja, langsgeleider met fijnafstelling. Dat werkt inderdaad heel fijn. Van iemand overgenomen .. :p

@city17 Voor grotere planken/platen pak ik sneller de invalzaag. Mooi voorbeeld wat je laat zien, zoiets zal het denk wel worden. Alleen zou ik er nog een poot onder zetten. De reden dat ik een beetje baal van de hoogte-verstelling van de Inca is dat met de beperkte ruimte in de schuur ik een werkbank als outfeedtafel wil gebruiken. Als de Inca op- en neer gaat, krijg je dat natuurlijk niet goed.
(wat voor aandrijfriem zie ik daar op de foto? Hij's bruin. Een ketting?)

Maar misschien verzin ik wel iets onder de Inca om 'm omhoog- of omlaag te kunnen krijgen ;) een gesloten bak waar de 4 in elkaar zitten en omhoog/omlaag kunnen. In de bak een mechanisme zoals een heftafel heeft. Het hoeft maar 6 centimeter te zijn. Volgens mij kun je met 1 of 2 auto-krikken al iets maken.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Hehe, ik twijfelde al of je die van mij had, maar ja dus. Kijk ook eens naar in hoogte verstelbare bureau's als outfeed tafels. Bv de Ikea Skarsta (€169) of Bekant (€399). Die eerste is met een hendel en de 2e elektrisch te verstellen. Die 2e is vast te duur voor wat je er mee gaat doen, maar is ook 2ehands te vinden en dan misschien wel interessant. Of je maakt het zelf en gebruikt het principe uit deze video:


Maar met een krik kan natuurlijk ook (en dat is nog goedkoper). Of je gebruikt een motorlift voor de outfeed tafel of de zaag (weet alleen niet of die geen zijdelingse beweging hebben).

hbm-l-3301.jpg-1920x1080-0706637c8d.jpg


Of een heftafel. Die is wel wat duurder, maar is soms voor weinig 2ehands te vinden. En die is breder inzetbaar, dus misschien daardoor de meerprijs wel waard.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
He die laatste is HBM .. daar lees ik opeens van alles over de afgelopen week :rolleyes:

Edit, ik wist dat ik er een filmpje van een zelfbouw had gezien. Marius Hornberger heeft er een bouwfilmpje van gemaakt
https://www.youtube.com/watch?v=ohyMRATOt5U Zelf maken is ook een optie.
 
Laatst bewerkt:

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
@Pel en @ Wilco . Inmiddels zijn we wat verder in de tijd en naar aanleiding van jullie opmerkingen over de Metabo TS 254 heb ik die ook nog eens nader bekeken en inmiddels heb ik al weer een aantal weken deze machine ook in mijn bezit. Tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen. Zowel de vrij eenvoudige verplaatsbaarheid als de zaagcapiciteiten bevallen me zeer. Zeker ook de zaaghoogte is me al een paar keer van pas gekomen. NU mijn nieuwe schuur (zie ander item) bijna klaar is, kan ik er helemaal mee aan de gang.

Groet,

Ad
 
P

Pel

Guest
Ik heb er bij mij een houten hulpgeleider op gemaakt Ad, vind dat makkelijker als ieder keer die aluminium geleider een stukje terug te zetten.

Groet Pel.

hulpgeleider 1.jpg

hulpgeleider 2.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.