CNC laser snijder

Blauw_23

Nieuw lid
18 aug 2016
9
0
Goede middag allen,

Er staan al verschillende berichten over een laser graveer apparaat van ali.
Echter dit betreft een 2500 of 5500 mw versie.

Echter nu zie ik een 15000mW versie staan.
Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee,
of kan iemand aangeven of jet met dit apparaat wel kunt snijden
https://nl.aliexpress.com/item/1m-1...29d445c&transAbTest=ae803_2&priceBeautifyAB=0

Ik zie her en der op het net mensen die hun graveerder hebben aangepast (nieuwe firmware) en nu wel 3 mm triplex kunnen snijden.
Klopt dit of heb je hier echt een zwaardere laser voor nodig??
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Op deze machine zit voor zo ver ik kan zien geen afzuiging, dus gegarandeerd fik zodra je in mdf gaat snijden, plus alles gaat onder de roet zitten
Ook zie ik geen kap om je ogen te beschermen, waardoor je na een seconde al blind bent

Ik zou er zelf best een kunnen kopen, maar dan hevig aanpassen.
op cnczone.nl zie je sommige lasersnijders met een 1500W afzuigunit en ook die hebben wel eens brand
(door de afzuiging heeft het materiaal geen tijd om in de brand te vliegen)

levensgevaarlijk ding
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Een Eleksmaker A3 Pro met een 2500mW laser heb ik in mijn bezit en is een leuk ding voor grafeer werk, toen gekozen voor deze en niet zwaarder ivm de prijs.
Volgens mij heb ik ook een keer ergens gelezen dat voor diode lasers het ook wel een beetje ophoud bij 2500 max 5500 mW als ze het al halen.
Veiligheid voorzieningen op zo'n ding zijn 0 en de afzuiging is ook 0 je kunt het er zelf wel op of aanmaken natuurlijk maar bij gebruik van het "speelgoed" moet je echt de gedachten er wel bij houden (laser en ogen / rook en longen).

Met dit soort hoge vermogens denk ik dat het verstandiger is om aan een CO2 laser te gaan denken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.