Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Boorstandaard

Boorstandaard

Hey iedereen,

Ben ondertussen nu al even op zoek naar een handige, degelijke boorstandaard.
    De Famag-modellen die Dieter Schmidt vroeger verkocht waren prachtig uiteraard, maar wel echt zeer prijzig...
    Wolfcraft verkoopt zijn vast model niet meer (enkel hetgene waarbij de standaard onder een hoek geplaatst kan worden, dewelke niet zo'n goede recensies krijgt), dus ik bleef zoeken.

Op Dictum kwam ik de deze nu tegen (https://www.dictum.com/en/drill-chuc...k-900-716149):
    716149_01_P_WE_8_Bohrst_nder_mit_Futter_WZ_jpg.jpg

Betaalbaarder, ziet er op de foto mooi afgewerkt uit, ... Jammer genoeg geen merk erbij, dus moeilijk om recensies te zoeken.

Heeft er iemand van jullie ervaring hiermee of met gelijkaardige modellen?
    Gedachten waarom dit een goede/slechte optie zou zijn?

Het is vooral om mee te nemen op verplaatsin.

Groet

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Het merk staat erop! Wat dan wel weer een dingetje is: de o's zijn dus a's…
    http://www.kanzawa.co.jp/foroverseas...achment01.html

Met deze info zou je wel wat recensies moeten kunnen vinden.

AANVULLING:
    Dat met die a of o zorgt voor veel verwarring. lijkt het:
    https://www.drillstapsdies.co.nz/pro...tachment-10mm/
    Laatst gewijzigd door Bert Vanderveen; 10-08-18 om 11:39.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yarnev Bekijk Berichten
    Hey iedereen,

Ben ondertussen nu al even op zoek naar een handige, degelijke boorstandaard.
    De Famag-modellen die Dieter Schmidt vroeger verkocht waren prachtig uiteraard, maar wel echt zeer prijzig...
    Wolfcraft verkoopt zijn vast model niet meer (enkel hetgene waarbij de standaard onder een hoek geplaatst kan worden, dewelke niet zo'n goede recensies krijgt), dus ik bleef zoeken.

Op Dictum kwam ik de deze nu tegen (https://www.dictum.com/en/drill-chuc...k-900-716149):
    716149_01_P_WE_8_Bohrst_nder_mit_Futter_WZ_jpg.jpg

Betaalbaarder, ziet er op de foto mooi afgewerkt uit, ... Jammer genoeg geen merk erbij, dus moeilijk om recensies te zoeken.

Heeft er iemand van jullie ervaring hiermee of met gelijkaardige modellen?
    Gedachten waarom dit een goede/slechte optie zou zijn?

Het is vooral om mee te nemen op verplaatsin.

Groet
    Zoek even op Amazon of Ebay naar zo'n model, ga je vast wat vinden. Ik heb vorige jaar een oude massieve Bosch S7 boorstandaard gekocht voor 25E incl boormachine
    Oo mijn lijst met gereedschap dat ik kann kopen als ik alles al heb Staat een Webasto boorstandaard. Goede kwaliteit, made in Germany Maar ik denk niet al te verplaatsbaar.

Indien het niet heel dringend is kan je ook eens naar deze kijken:
    https://knowledge.axminster.co.uk/uj...y-drill-guide/

Momenteel wel (al lang) problemen met leverancier(s), verwacht terug leverbaar tegen het einde van het jaar.

Lijkt me een zeer onhandig ding. Hoe zet je de boormachine erop en vast, ik mis een hendel om de boor naar beneden te bewegen, het apparaat drukt zich los van het werkstuk, enz. Lijkt meer op een bovenfreeshouder.

Boorstandaards zijn er in alle prijsklassen en maten.

Sorry, misschien zoek je toch dit type, ik dacht aan een kolomboorstandaard. Volgende keer beter!
    Laatst gewijzigd door vanboomtotbeeld; 10-08-18 om 14:37.

Al wat Wolfcraft in het gamma heeft kan je catalogeren onder één noemer, rotzooi.
    Moet het eerste spul nog tegenkomen van die gasten dat wel deftig werkt.

Famag spullen zijn top, en dat het prijskaartje navenant is? Ja, kwaliteit kost nu éénmaal wat.

Staan klooien met een goedkoop ding kost ook aardig wat geld in de vorm van verloren uren. Dan is de rekening snel gemaakt

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik heb nog zo'n ding, ooit gekregen uit een schuuropruiming. Hoorde bij een B&D boormachine waar je dan de boorkop af moest halen en zo kon je hem op de as met de zelfde schroefdraad schroeven. Ik gebruik hem nooit maar als je vaak ergens een klusje hebt zou het wel handig kunnen zijn. Verbaasd me dat ze nog nieuw te koop zijn.

Ik zou gewoon doorsparen voor een wat duurder standaard, je gaat denk snel te veel speling krijgen, als je het een paar keer los en vast zet!

Ik gebruik een Proxxon freesstandaard met kruistafel als boorstandaard. Nadeel is dat de boordiepte wel beperkt is, verder is dit al een paar jaar een goede oplossing ook voor boven freeswerk. De zwaluwstaart geleiding kun je goed nastellen. Mijn oude Wolfcraft zeskant doet goede dienst bij mijn zoon.

Onlangs nog van Duss een zeer prijzige oerdegelijke boorstandaard gezien.

Gzrt hans

Forum Rechten