Buitenpoort Padouk

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Hey iedereen,

In een aantal vorige posten stelde ik wat vragen ivm een tuinpoort die ik aan het maken was.
Gisteren en eergisteren is ze uiteindelijk geïnstalleerd, dus wilde het resultaat graag met jullie delen.

Algemeen gezien ben ik er zeker tevreden over. Goede leerschool geweest (bepaalde dingen die ik volgende keer in een andere volgorde ga doen, wat anders ga aanpakken, ...), maar geen te grote tegenslagen tegengekomen.

Op de foto lijkt ze wat 'scheef', maar dat is omdat de grondhendel voor de 'vaste' vleugel hier nog niet geïnstalleerd was.

Nogmaals bedankt aan iedereen om te antwoorden op m'n vragen voorheen!
IMG_20180809_142524471.jpg

IMG_20180809_142456241.jpg

Groet
 

chilltuup

Actieve deelnemer
25 mei 2018
109
29
Kerkrade
Mooi geworden! Zeer mooi hout ook. Kleine feedback is misschien dat ik de klink niet helemaal vind passen, iets klein
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Dank!
@chilltuup: groot gelijk heb je daarin! het is ook maar een tijdelijke klink. De eigenaars van de poort gaan nog rustig op zoek naar iets dat helemaal hun goesting is, dus nu even een klink van 5 euro opgezet...
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Mooie poort! Zijn de hengen nastelbaar? Heb je de gaten voor de proppen uit de hand geboord of met een kolomboor oid?
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
De scharnieren zijn inderdaad verstelbaar, in 2 richtingen (er is ook een drie dimensionale versie). De horizontale afstelling is met een redelijk 'slim' systeem met weerhaakjes. Voor hun prijs eigenlijk heel tevreden van!

De gaten voor de proppen heb ik ter plaatse gemaakt met een 'boorstandaard' (zo eentje dat je rond de euro-hals van je boormachine klemt, met een dieptestop). Ging redelijk vlot... Aftekenen, gat voor prop voorboren, door plank voorboren, plank in positie leggen, in kader voorboren en schroeven.
 

chriko

Nieuw lid
13 dec 2016
15
0
Hey Yarnev,
inderdaad een mooie poort. Mag ik je vragen wat je het hout betaald hebt? Zou ook zoiets willen maken maar heb geen benul wat het zou gaan kosten.

alvast bedankt.
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Hey Chriko,
Als ik het me goed voorheb zat het hout voor deze poort exclusief rond de 1400€/excl. Ik vrees wel dat het verlies bij me eerder aan de grote kant was (eerste keer dat ik zo'n project deed, dus daar wel wat 'beginnersfouten' in gemaakt). Voor een volgend project van deze aard zou ik daar toch een 150€ af moeten kunnen laten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.