Een S-bocht onder grote zwarte cycloon?

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Heeft er iemand (slechte /goede) ervaring met de pijp die onder de grote zwarte cycloon bevestigd moet worden? Ik bedoel hiermee: kan deze ook in een S-bocht naar beneden de ton in of krijg je dan ellende (qua wervelingen ofzo)? Mijn gevoel zegt dat ie beter recht naar beneden gaat en in het midden van de opvangton komt.
Wie kan hier wat over zeggen?
 

Marty.v

Nieuw lid
9 mrt 2017
7
0
Ik zou hem persoonlijk recht naar beneden laten lopen zonder bochten. De onderkant van de cycloon is eigenlijk een “windstille” plek om het stof te laten bezinken toch? Ik denk dat je anders snel met verstoppingen gaat zitten.. er is hier namelijk geen zuigkracht aanwezig die het stof door de bocht gaat zuigen.

Bij mij zit hij rechtstreeks op de ton en dat werkt perfect. Heb ook al voorbeelden gezien met een slang tussen ton en cycloon maar steeds recht naar onder.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
zoals Marty al zegt, er is geen drijvende kracht van de cycloon naar je ton, enkel de zwaartekracht. Dus hoe rechter naar beneden hoe beter.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Recht en kort dat is de regel.
Geen bochten maken!
Liefst meteen op de opvangton.
dan liever een verhoging onder de ton.
Kun je hem ook makkelijker eronderuit krijgen.
Hij hoeft niet persee in het midden.
Zelf heb ik hem uit het midden gemonteerd en dat gaat prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.