Doosje van wortel olijvenhout.

P

Pel

Guest
Doosje van wortel olijvenhout, dit hout heb ik ± 30 jaar geleden meegenomen vanuit Griekenland, daar werd het opgestookt in de zaki (openhaard). Het hout is ondanks dat erg het poreus is, toch behoorlijk vast van structuur, maar het zijn geen vezels zoals je normaal gewend bent. Het doosje is 85 mm hoog, de 57 mm doorsnede, de bedoeling was om er een overheen vallende deksel op te maken, die open is zoals het doosje zelf. Maar er brak me een stuk van het dekseltje af, waardoor ik het nu zo opgelost heb dat het deksel er invalt. Omdat het nogal poreus hout is durfde ik het niet aan om het deksel hol, en er overheen te laten vallen. Het dekseltje loopt aan de buitenkant iets hol, zodat het er makkelijker vanaf gaat, omdat het doosje zich vacuüm trekt, en je duidelijk een plop hoort. Je bent als leek op houtdraai gebied immers altijd wel een beetje bang dat je het verknalt, en dat mooie hout echt in een openhaard moet gooien. Maar het doosje is me als amateur toch redelijk goed gelukt dacht ik. Ik heb het doosje afgewerkt met shellawax.

Groet Pel.

Bekijk bijlage 78893

Bekijk bijlage 78894

Bekijk bijlage 78895

Olijven doosje 4.jpg

Olijven doosje 5.jpg

Bekijk bijlage 78901
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
Bedankt voor de complimenten, dat geeft een amateur houtdraaier de motivatie om grotere uitdagingen aan te gaan.

Groet Pel.
 

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Mooi doosje , Pel . Ik vind dit hout ook zo verschrikkelijk mooi . Op naar een divisie hoger , dat gaat je lukken .
 
P

Pel

Guest
Pel, ik zou de laatste foto bijknippen, daar is de boekingsbevestiging icm je achternaam leesbaar.

Ik zie het nu ook Ronald, daar sta niet bij stil als je een foto maakt, maar ik kan niks meer wijzigen aan de foto, misschien dat Jefmen er wat aan kan doen?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Gelukt Ronald, per ongeluk de verkeerde er uit gegooid, maar ik heb er twee terug geplaatst, bedankt voor de tip Ronald.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.