Betonplex

KeesKlerk

Actieve deelnemer
23 nov 2012
31
0
Weerdinge (bij MM)
Ik wil mijn aanhanger van nieuwe betonplex voorzien, nu valt mij op bij het slopen van het oude dat de zaagkanten het meest aangetast zijn.
Wat kan ik het beste gebruiken om de zaagkanten te beschermen tegen vocht? Heeft iemand hier daar een idee over?
Bij voorbaat dank,

Kees
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ik heb op mijn werk meerdere aanhangers voorzien van nieuwe bodems van betonplex en ook een aantal kisten gemaakt voorop de aanhanger voor benzine en spanbanden. Ik smeer altijd een laag lijmkit over alle kanten. Ook de kanten die vanaf de fabriek zijn geseald. Met een plamuurmes verdelen tot een dunne laag. Ik heb erg goede ervaringen met deze manier. Sommige kisten zitten al een aantal jaar op de aanhanger die altijd buiten staat. Tot nu toe geen aantasting of inwatering.
Ik heb overigens wel bruine kit gebruikt. Dit vond ik mooier dan witte kit.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
Als je de tijd hebt een paar keer met goed verdunde jachtlak dat trekt er lekker in.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.