Scheppach machines

Lorenzo553

Nieuw lid
7 aug 2018
3
0
Ik heb afgelopen weekend, 3 scheppach machine op de kop kunnen tikken.

Lintzaag Scheppach HBS 32
Vlakvandikte bank Scheppach HM1
Freesbank scheppach ???

De machines hebben erg lang stil gestaan, de meeste onderdelen lopen heel stroef en zit hier en daar best wat roest en vlieg roest op.
Ik wil beginnen om alles een beetje gangbaar te maken om te kijken of het wel echt de moeite waard is om ze op te knappen.

Gisteren begonnen met de HM1, heb hier al best veel over kunnen vinden op het forum, mijn dank daar voor.
Krijg alleen geen beweging in het verstellen van het vandikte gedeelte en vlakbank gedeelte.
Heb gisteren alles goed ingespoten met wd40 heeft iemand hier tips over hoe ik dit het beste kan aan pakken.

gr. lorenzo
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik kan je niet helpen want ik heb een ander merk, maar heb wel een tip voor je.
Als je aan de ketting en tandwielen van de vandikte tafel gaat beginnen (demonteren of verstellen)
Let dan wel goed op hoe de afstelling staat en monteer dat weer precies in dezelfde staat terug anders staat de tafel scheef.
Mvg, :).
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Als de 2 stalen pennen erin zitten voor de aanbouwdelen zijn die vaak de oorzaak voor het niet willen draaien... die demonteren en goed schoonmaken smeren en dan langzaam de rest...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.