Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Golfplaten overkapping

Hallo,
    er moeten nieuwe golfplaten op de overkapping in de tuin. Nu wil ik het de tweede keer goed doen en er wat fatsoenlijks opleggen dat wat jaartjes mee gaat. Heeft iemand goede of slechte ervaringen om te delen? Kwa kwaliteit en prijzen?
    het mogen gewoon zwarte platen zijn hoeven niet doorzichtig te zijn.

Asbest is kwaliteit... Ik heb alleen maar slechte ervaringen met doorzichtige golfplaten, qua plaatsen en levensduur (stukwaaien) Ik zou gaan voor damwandprofiel platen.

De opvolgers van de asbestcement gebonden platen hadden tot nu toe altijd een behoorlijk kortere levensduur dan de verboden versie. Levensduur ongeveer 15 jaar.
    Polyester golfplaten gaan langer mee dan hun pvc broertjes.
    Damwand heeft als nadeel condens en het is een herrie als je in de regen onder zit.
    Sandwichpanelen kan ook, maar dan kijk je op de randen tegen de pir aan, daar kan dan zetwerk over.
    Er zijn op het www verschillende handelaren te vinden die ook restpartijen hebben.
    sometimes you just need a bigger hammer

Ze hoeven ook geen 100 jaar mee te gaan mee deze hebben 2 a 3 jaar overleefd maar waren ook wel goedkope dingen. Ik zat zelf te denken aan bitumen platen met osb er onder.

leg er dakpanplaten op ziet mooier uit.
    https://dakbedekkingstunt.nl/dakpanp...iAAEgLGHfD_BwE dit is maar een voorbeeld er zijn meerdere aanbieders. Zelfs formido heeft ze.
    deze zijn ook in geisoleerde uitvoering maar dat maakt het wel wat duurder.

Fred

Forum Rechten