Golfplaten overkapping

Richard81

Actieve deelnemer
24 jul 2016
59
0
Wageningen
Hallo,
er moeten nieuwe golfplaten op de overkapping in de tuin. Nu wil ik het de tweede keer goed doen en er wat fatsoenlijks opleggen dat wat jaartjes mee gaat. Heeft iemand goede of slechte ervaringen om te delen? Kwa kwaliteit en prijzen?
het mogen gewoon zwarte platen zijn hoeven niet doorzichtig te zijn.
 

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
Asbest is kwaliteit... Ik heb alleen maar slechte ervaringen met doorzichtige golfplaten, qua plaatsen en levensduur (stukwaaien) Ik zou gaan voor damwandprofiel platen.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
De opvolgers van de asbestcement gebonden platen hadden tot nu toe altijd een behoorlijk kortere levensduur dan de verboden versie. Levensduur ongeveer 15 jaar.
Polyester golfplaten gaan langer mee dan hun pvc broertjes.
Damwand heeft als nadeel condens en het is een herrie als je in de regen onder zit.
Sandwichpanelen kan ook, maar dan kijk je op de randen tegen de pir aan, daar kan dan zetwerk over.
Er zijn op het www verschillende handelaren te vinden die ook restpartijen hebben.
 

Richard81

Actieve deelnemer
24 jul 2016
59
0
Wageningen
Ze hoeven ook geen 100 jaar mee te gaan mee deze hebben 2 a 3 jaar overleefd maar waren ook wel goedkope dingen. Ik zat zelf te denken aan bitumen platen met osb er onder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.