Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Hout...

Hout...

Voor de liefhebber kan ik misschien aan wat hout komen.
    Voordat ik er achteraan ga wil ik graag polsen of er interesse voor is.

Ik heb horen praten over een kersenboom die omgezaagd is. afmetingen weet ik niet precies maar hij wees een diameter aan van ca 30cm (Misschien visserslatijn maar goed.)

Verder hoorde ik het woord perenboom vallen, berkenboom en eikenhout.

Nogmaals, weet niet hoe of wat, maar bij interesse kan ik langsgaan en wat foto? verzamelen.
    Als er nog ander info nodig is, laat het dan even weten.

Zelf heb ik het gereedschap (nog) niet om er iets mee te kunnen, dus kan ik een ander er misschien blij mee maken.

Re: Hout...

Ik zou zeker wel interesse hebben in het stuk kersen, wat voor prijzen zijn hier schappelijk voor (ter indicatie van de schade) en wat is een goede manier van het natuurlijk drogen ? (in plakken zagen, oplatten en ~ een jaar per cm dikte laten staan ?)

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ronald,

Erg goede tip. Helaas is voor mij de afstand te groot anders had ik mijn kettingzaag al in de auto liggen. Er is zeker behoefte voor. Voordeel van dergelijke zaagprojecten is dat je voor weinig geld aan hout kan komen. Vooral een kersenboom in die afmeten kan mooi hout opleveren. Ik heb nog 14 dikke balken inlands kersen liggen.

Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg. Qua drogen lijkt me pepijns verhaal goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Qua drogen lijkt me pepijns verhaal goed.
    Ooh, da's mooi. Ik weet het namelijk niet zeker :roll:

Ik heb ook wel belangstelling.

Rick, ik heb ook een kettingzaag en een grote aanhanger.
    Misschien kunnen we met z,n tweeén rijden.

Ik ga waarschijnlijk woensdag kijken voor jullie.
    Ik probeer dan direct wat foto's te maken.
    Kunnen jullie aangeven wat een fatsoenlijk bedrag is dat ik die beste man kan betalen?
    Als 'tussenpersoon' hoef ik er niets aan over te houden, maar wil die man geen arm uitdraaien.

Ach eerst foto's, dan zien jullie beter wat het waard is.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@dehaan. de komende tijd wordt dat voor mij moeilijk. wel een goed idee!!

@creatief: prijs? tja, lastig onderwerp aangezien ik zelf alleen droog hout koop. mijn buurman koopt nat brandhout voor 40 euro de kuub. De prijs is natuurlijk ook afhankelijk van de hoeveelheid werk die daar verzet moet worden.

Verder hoorde ik het woord perenboom vallen ... :roll: Moest ik niet zo ver wonen...

Voor een dagje zagen ben ik altijd te porren

Aanhanger heb ik niet, echter ik vind het geen probleem als er mensen met mij meerijden.

Ralph

leuk forum blijft het

Forum Rechten